Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Mustang Shelby GT 500: Нажежено желязо

29.11.2006 00:11
Туит

Навремето, когато решетката на един Ford Mustang беше украсена от малка стилизирана кобра, това неизменно означаваше, че той носи допълнителното наименование Shelby и респективно пращи от първична и необуздана мощ. Сега Shelby GT 500 се завръща под форма

Представената през 2004 г. ретроверсия на Mustang определено не може да се похвали, че е предизвикала чак такива ексцесиите, създадени около първото поколение на модела, но все пак е най-свежото, което Ford Motor Company са пускали в производство от години насам. Просто в момента няма друг представител на марката, който да е толкова одухотворен и да предлага такава неподправена атмосфера: достатъчно е само да провесите ръката си през прозореца и да се наслаждавате на ритъма на чудовищния V8 под предния капак – няма друг съвременен модел, в който да можете да пътувате толкова по американски.

За всички, които искат да почувстват това преживяване в по-екстремен вариант, можем да препоръчаме да обърнат внимание на напълно новото издание на Shelby GT 500, преди години некоронован крал на всички  Musclecars, днес най-могъщият дериват на Mustang. По подобие на своя предшественик, автомобилът е екстремно моторизиран и наред с това – изненадващо достъпен с оглед на огромната си мощност. Този път виновникът за огромната мощност е механичният компресор, който е поставен допълнително на серийния V8-двигател. Така моторът на този автомобил е еднакъв със създадения също от SVT (Special Vehicle Team) 5,4-литров задвижващ агрегат на суперспортиста GT40, който също развива мощност 500 к. с. Единствената разлика спрямо въпросния модел е липсата на мазане със сух картер – на негово място под чугунения блок на двигателя е използвана класическа маслена вана. Всъщност последното надали ще успее да трогне когото и да било… Поне 99,9 % от човечеството положително ще се впечатлят повече от зловещото излъчване на GT 500 повече, отколкото някога биха се въодушевили или разочаровали от каквото и да било, свързано с мазането със сух картер… За външността на този автомобил е трудно да се говори, тя трябва да се види на живо!

Днес Shelby напомня по-скоро на расов състезателен кон, отколкото на див мустанг. Автомобилът прецизно и бързо сменя посоката на движение и стриктно изпълнява командите на водача, спирачките от Brembo вършат своята работа безропотно, дори и задният мост не показва наченки на нервност, а шестстепенната трансмисия Tremec се оказва “сговорчива” и помага на водача, вместо да му пречи. Донякъде грубо е единствено действието на двудисковия съединител, а най-интересното е, че “саундтракът” също се оказва сравнително цивилизован. Крайно време е да настъпите здраво газта… Нещото, което се случва след това, е в състояние да спре дъха и на най-хладнокръвните шофьори – действието на 650-те нютонметра въртящ момент може да се сравни това да бъдете изхвърлени от седлото на галопиращ кон…. Дори ако подадете повече газ при движение със скорост 160 км/ч по магистрала, на системата ASR отново и се налага да се намеси, и така тракшън контролът на практика се оказва в действие почти постоянно. Затова и можем да се радваме, че поне в това отношение техническият прогрес не е бил напълно пренебрегнат от конструкторите на автомобила. Иначе, без наличието на изненадващо фино настроената електроника, удоволствието от шофирането на Shelby би се оказала плашещо кратко преживяване за повечето от притежателите на този четириколесен звяр...

Текст: Волфганг Кьониг

Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

 

Коментари
comments powered by Disqus