Шведската марка ще бъде прехвърлена в ръцете на китайците от Geely още в началото на 2010 година.
Ford Motor окончателно се споразумя с китайския автомобилен производител Geely за продажбата на шведската си марка Volvo. Очаква се сделката да бъде приключена напълно в началото на новата година. Според официалното изявление от американската компания "всички съществени търговски условия" са уточнени и одобрени от двете страни.
Засега обаче не се цитират никакви детайли около финансовата страна на продажбата. Според "добре запознати" източници, цитирани от The Financial Times, цената е в рамките на 1.8 – 2 млрд. щ. долара.
Още през октомври Ford избра Geely като предпочитания купувач за Volvo. След оформянето на сделката китайците ще поемат международната производствена и дистрибуторска мрежа на Volvo, но същевременно ще организират и производство на собствена територия, за да задоволят нарастващия глад на китайския пазар за луксозни лимузини.
Все пак независими наблюдатели предупреждават, че уж уредената сделка може и да пропадне, ако в последния момент настъпят колебания у няколкото държавни китайски банки, които финансират Geely. Съвсем наскоро пекинското Министерство на търговията даде зелена светлина за покупката, но, както коментира уважаваният консултант Майкъл Дън, "в Китай сделката никога не е окончателно уредена, докато подписите на двете страни не легнат върху договора".
анонимен
Стига сте говорили глупости за качеството на Волво. Имам С 60 от 6 години и до сега - само масло, ремъци и филтри съм сменял. Никакъв дефект!!! За сравнение - на жена ми БМВ 5 на същите години, бая ремончета отнесе.
Сигнус-лъжеца
Волво и до сега правят ужастно качественни автомобили-а и не само автомобили. Производството им за момента не е гигантско-но за сметка на това е с несравнимо качество. На българите им трябва популистка работа-като чалга и Мерцедес.Това е голата истина. Мерцедес започнаха да бълват много коли-с постоянно сменящи се агрегати и резултата е постоянно дефектиращи автомобили.
Сигнус
Качествените и здрави модели на Волво при- ключиха в началото на 90-те години . От тога- ва започва спад в качеството на моделите ,ма- ркетингови грешки , компанията е на постоянна загуба . Дори и Форд не можа да издържи и ги разкара на минимална загуба. Всяка заблуда си има своя край .Дано доброто име изградено в миналото помогне донякъде на Волво .
Китаец
Нема зачение кой е собственику. Да ли ще е китаец турчин или немец? Сравненията със клечки за зъби и автомобилио е много правилен и двете се правят лесно. Китайците се нуждаят от автомобили за растящия там пазар. Те хората също като вас не обръщат внбимание към детайла. За разлика от вас не избиват комплекси.
Дяволчето
А какво значение има кой е собственика??? Важен е крайния продукт-а той е надежден и качествен. Ако видим на всяка една компания кояй е собственника...може доста да се почудим...
до Ангел
Поправи си правописните грешки,после се прави на коментатор. Волво ще завладее автомобилния пазар-както и китай завладява или по-точно вече е завладял пазара на всякакви стоки-от клечки за зъби до коли,компютри и совалки.
Косьо
Може и да не ги довършат китайците. Това вече е най-големият автомобилен пазар в света, с тенденция да расте поне още десетина години с по 10-15 на сто. Lenovo като купиха компютърния бизнес на IBm, да не би да го довършиха?
ангел
и кво става със страхотно качествените шведски марки -отиват на буклука,още Форд ги срина, сега китайците ще ги довършат. то май само японците останаха с качествени коли.