Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford S-Max: Жизнено пространство

30.03.2016 09:31
Туит

Второто поколение на модела показва нагледно, че вановете отдавна не са това, което бяха.

Ключът към адекватната оценка на имиджа на еднообемните автомобили по принцип се съдържа в самото им название. Ясно е, че водещ при вановете е обемът, полезното пространство във вътрешността, а не неговата външна опаковка под формата на динамични линии и елегантни форми, които са в естествен конфликт с изискването за максимум вътрешен обем при минимални външни размери. Същото важи и за обзавеждането на това пространство, където главната роля се играе от разнообразните възможности за трансформации и практична употреба, а не от луксозните материи и изисканото изпълнение.

Така дефиниран, традиционният ван няма особено големи шансове да се изкачи по върховете на имиджовите ранг-листи, а повечето хора са свикнали да гледат на него с онова снизхождение, което обикновено проявяваме към нещата с подчертано практическа насоченост. Нещата, към които прибягваме само когато ни потрябват и в които рядко се влюбваме.

Другият ван

Но светът се променя, а с него и традициите. Пазарният потенциал, който демографията и стилът на живот на Стария континент формират, се превърна в благодатна почва за развитие на този сегмент и с времето в него се появиха различни и доста далечни от строго утилитарната дефиниция варианти. Далеч не всички от тях издържаха изпита на времето, но не липсваха и такива, при които сполучливо подбраната рецепта за промяна разкри нови и неочаквано силни страни на еднообемните автомобили.

Една от тези сполучливи мутации бе първото поколение на S-Max, което накара мнозина да се влюбят в изненадващо динамичните форми, необичайно активното поведение на пътя и нетипично високото ниво на оборудването. Моделът бе реализиран във внушителния за тази автомобилна категория тираж oт 400 000 екземпляра и донесе на Ford не само добър финансов резултат и самочувствие, но и неоценимия имидж на създатели на нещо по-различно, по-добро и по-престижно от сивата еднообемна тълпа по улиците. Затова не е изненада, че новото поколение е запазило цялостната философия на своя предшественик. От Ford изрично посочват, че всички промени са били съобразени стриктно с отзивите в изчерпателните анкети сред собствениците на първото поколение и развитието в новия модел е поставено на солидната основа на един доказан успех. Това личи преди всичко в емблематичните пропорции на каросерията на S-Max с неговия издължен страничен силует с плавна линия на покрива и ниско приклекнала стойка на пътя – независимо от факта, че промените в дизайна се засегнали всеки един от детайлите във външността и седемместния интериор, моделът е запазил изцяло оригиналния дух, изисканата осанка и динамичното излъчване на предшественика си.

Модерната платформа на Mondeo

За технологична основа на новото поколение се използва глобалната платформа CD4 на Ford, с което S-Max се превръща в близък родственик не само на Mondeo и Galaxy, а и на бъдещите малки модели на престижната дивизия Lincoln. Това, което звучи добре на хартия, е още по-впечатляващо на пътя. S-Max е толкова чевръст и умел в изписването на завоите, че човек бързо забравя за близо двата тона зад гърба си, а внушителният по размери автомобил, който на пръв поглед изглежда подходящ предимно за дълги магистрални отсечки, се оказва изумително удоволствие и по серпентините на второкласните пътища.

За щастие всичко това не е за сметка на комфорта, а основната заслуга за постигането на добрия баланс в поведението е на високотехнологичната многозвенна конструкция на задния мост, дългото междуосие, типичната за Ford компетентна настройка на окачването с подчертани динамични нотки и не на последно място – на новата адаптивна система на кормилната уредба, която се предлага като част от допълнителното оборудване.

Споменавайки оборудването, стигаме и до вътрешното пространство, където стилистиката е значително по-сдържана от тази при по-малките представители в гамата от ванове на Ford, а изчистените линии са съчетани с големи свободни повърхности, много места за съхранение на вещи и пет седалки с изобилие от простор във всички посоки, които по желание могат да бъдат допълнени с още две места на третия ред. Достъпът до тях е удобен, а размерите им ги правят подходящи не само за подрастващи. Всяка една от седалките на задните два реда може да се сгъне дистанционно само с натискане на бутон – индивидуално или заедно с останалите, при което в задната част на седемместния ван се освобождава внушително пространство с равен под, максимална дължина два метра и максимален обем от 2020 литра (965 до втория ред седалки). Въпреки изисканата външна линия на S-Max, тези показатели надхвърлят значително възможностите на комби-моделите в този клас и са мощен аргумент за покупка от многочислените семейства, които искат да съчетаят полезното с приятното. Сред приятните моменти е и предлаганият арсенал от електронни системи за активно подпомагане на водача, предните светлини с LED елементи и модерната мултимедия.

Едва ли ще има разочаровани и от гамата от двигатели (виж информацията в таблицата) на новия ван. С осигуряването на прилична динамика при много добър среден разход се справя без проблеми и впечатляващият с качеството на работните си характеристики базов четирицилиндров бензинов Ecoboost със 160 к.с. – за нещо повече ще трябва да се насочите към по-големия бензинов агрегат с 240 к.с. или към по-мощните представители на дизеловата гама, която при S-Max включва цели четири на брой двигателя. Най-разумният и балансиран избор за модела може би е двулитровият TDCi с неговата мощност от 150 к.с. и отличната тяга на максималния въртящ момент от 350 Нм, която хармонира добре с шестстепенната механична предавателна кутия и дава възможност за постигане на нисък разход без негативи по отношение на динамичните показатели.

За първи път при този вариант, както и при версията TDCi със 180 к.с. и 400 Нм се предлага възможността за поръчка на модерна система за двойно предаване, която има всички шансове да превърне S-Max в наистина универсален боец, способен да се бори и за част от потенциалните клиенти на кросоувърите и SUV моделите. Но както вече казахме, вановете отдавна не са това, което бяха…

ЗАКЛЮЧЕНИЕ


Седемместният модел на Ford продължава успешно започнатото от първото поколение, съчетавайки стремителна визия и активно поведение на пътя с гъвкав и просторен интериор. S-Max е много добър избор за дълги маршрути и благодарение на своята гама от модерни и икономични двигатели, а възможността за поръчка на двойно предаване изважда от уравнението и зимните метеорологични предизвикателства. Разбира се, всичко това има своята цена.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Ford

Коментари
comments powered by Disqus