Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford ще оборудва малките си модели с нов трицилиндров мотор

03.06.2011 10:56
Туит
Ford ще оборудва малките си модели с нов трицилиндров мотор

Ford ще оборудва малките си модели с нов трицилиндров двигател, чиито обем е ограничен на един литър. Синият овал ще представи по-късно през годината или през следващата и осемстепенната си автоматична трансмисия.

900-кубиковият TwinAIR двигател на Fiat е олицетворение на даунсайзинга и на съвременните тенденции в автомобилостроенето. В тази посока се движат и последните разработки на Ford, но инженерите на Синия овал все пак са решили да заложат на конфигурация с три редови цилиндъра и работен обем от един литър.

Целта на цялото задание е екипът на Ford да „конструира технически усъвършенстван, супер ефективен трицилиндров двигател, който разполага със същите динамични характеристики като на четирицилиндров, но има много по-нисък разход и отделя по-малко вредни емисии“. За да я реализира, той се концентрира главно върху намаляването на триенето и оптимизацията на температурния мениджмънт.

В момента текат последните процедури по калибрирането на EcoBoost двигателя, но от Ford не дават никакви информация за динамичните характеристики и се ограничават единствено до това, че те ще бъдат сходни с тези на сегашните 1,6-литрови атмосферни мотори. Настоящият 1,6-литров Zetec двигател на Ford например генерира 120 к.с. и 152 Нм.

Две нови трансмисии ще получат моделите на Ford в близко бъдеще. Първата от тях е осемстепенна автоматична, като при нея новостите засягат следващата генерация механизъм за контролиране на съединителя, сензорът на входящия въртящ момент, който позволява по-бързия избор на най-точната предавка и актуаторите, вградени директно в корпуса.

Втората скоростна кутия е предназначена специално за хибридните модели на марката. Серийната й продукция ще стартира през първата половина на идната година, като Ford планира да стане най-големият производител на трансмисии в Северна Америка именно с нея. За съжаление в официалното прессъобщение се споменава единствено, че става въпрос за електронно контролирана безстепенна трансмисия, която ще намали осезаемо разхода и вредните емисии спрямо „зелените“ модели на Ford, оборудвани в момента с нейния японски аналог.

Коментари
comments powered by Disqus