Изглежда, че появата на компактни пикапи в САЩ зависи от действията на Доналд Тръмп
Глобалната модулна платформа C2, която дебютира през април в лицето на четвъртото поколение на Focus, ще помогне на Ford да надстрои моделната си гама. Например, следващият кросоувър Kuga / Escape и електрическият всъдеход Mach1 ще стъпят върху C2, а според вътрешни източници екипът на Ford ще създаде малък пикап, който ще бъде позициониран едно стъпало под Ranger.
В Южна Америка няколко години продаваха пикапа Ford Courier, базиран на Fiesta, made in Brasil. Производството му бе преустановено през 2013 г. Сега, вместо това, на купувачите се предлага по-голeмия Ranger, но не може да се счита за пряк заместник на Courier.
Новия Kuga (Escape на американския пазар) Ford ще покаже през 2019 г. Между другото, очаква се моделът да получи хибридна задвижваща система.
Компактният кросоувър е добре приет в Латинска Америка и Европа. Сега компанията проучва възможността да представи модела на американския пазар, където, както знаем, Ford преустановява моделите с каросерия хечбек и седан в полза на пикапите и кросоувърите. Не е изключено подобна стъпка да бъда направена и в Европа, където компанията, според изданието Automotive News, обмисля възможността да извади от моделната си гама C-Max, S-Max, Galaxy и Mondeo.
Ford може отново да използва името за по-малкия Courier и може да припомни един друг модел: от 1957 до 1979 г. Съединените щати произведоха пикапа Ranchero, базиран на седани по онова време. През този период автомобилът успя да смени седем поколения.
Изглежда, че появата на компактни пикапи в Съединените щати зависи отчасти от по-нататъшните действия на президента Доналд Тръмп, който се опитва преди всичко да подкрепи автомобилното производство в самите Щати и да промени Североамериканското споразумение за свободна търговия (NAFTA). В края на краищата, пикапът със самоносеща се конструкция вероятно ще бъде произвеждан в завода на Ford в Куаутитлан, Мексико. На същото място компанията възнамерява да сглобява още един неназован до момента кросоувър на същата модулна платформа С2, който ще бъде позициониран между моделите EcoSport и Escape. Този кросоувър може да се появи на пазара още през 2020 г., докато пикапът може да бъде пуснат в серийно производство едва през 2022 г.