Целта на компанията е да се конкурира с Toyota Prius на пазара.
Ford Motor Cо. планира да въведе нов бензинoво-електрически хибрид в края на 2018 г., който да бъде достоен конкурент на Toyota Prius на пазара, съобщиха два източника, запознати с плановете на компанията. Компактният автомобил ще бъде първият специализиран хибрид на Ford, предназначен, за да се търгува като хибрид, а не като добавка на съществуваща бензинова версия на даден модел.
Новият хибрид, който носи вътрешен код C240, ще бъде построен върху новата C2 глобална компактна платформа на Ford, която ще бъде използвана също и при новото поколение Focus и Еscape. Възможно е Ford да предложи няколко различни форми на каросерията на новия хибрид, както Toyota прави с Prius. Ще има и различни версии на хибридната система за задвижване на колата, включително и по-скъп плъг-ин модел, който ще може да се зарежда от електрическата мрежа. Новият Ford хибрид се очаква да пристигне на пазара през 2019, около 21 години след въвеждането на оригиналния Prius в Япония. Toyota планира да представи своето четвърто поколение Prius в края на следващата година, заявиха източниците.
Говорителят на Ford Крис Пройс заяви, че компанията не коментира спекулациите за бъдещите им продукти.
Ford планира да изгради своя все още безименен хибрид в монтажния завод Уейн в югоизточната част на Мичиган, при годишно производство от около 120 000 автомобила, сочат източниците. Някои от хибридните технологии, включително електрическите мотори, контролерите и батериите, ще бъдат адаптирани от сегашните хибридни модели на Ford, но се очаква моделът да осигури по-добра икономия на гориво от днешните хибриди.
Ford, подобно на други големи световни автомобилопроизводители, инвестира сериозно в хибридната технология, за да покрие все по-строгите стандарти за емисии и разход на гориво в Северна Америка, Европа и Азия. Но потребителското търсене на хибриди все още не достига прогнозите за продажби. В САЩ продажбите на Chevrolet Volt, широко рекламираният плъг-ин хибрид на General Motors, са общо 10 635 превозни средства за първите седем месеца на тази година, което е спад от 9% от миналата година, въпреки големите отстъпки в цената. Prius, който се продава в Северна Америка от 2000 г. насам, остава водещ хибрид на световните пазари. Миналата година продажбите на Prius в световен мащаб достигнаха 400 000 автомобила. Част от успеха на Prius се дължи на усилията на Toyota да изградят своя "зелен" автомобил в различни хибридни модели, вариращи от малкия хечбек Prius C до вана Prius V. Цените започват от малко под $ 20 000. Продажбите на Volt бяха затруднени от високата цена на автомобила. Дори и след като отстъпка от $ 5000 на цената от миналата година, базовият модел струва малко над $ 35 000. Все пак търговците на Chevrolet продължават да предлагат отстъпки до $ 6000, както и финансиране на нулева лихва и лизинг. За около една година Chevrolet планира да въведе нов второ поколение Volt с подобрени функции и производителност, като модел продаван през 2016 г., заявиха източниците.