Работният модел идва с дизелови мотори, във версия плъгин хибрид или с чисто елекстрическо задвижване.
С Transit Custom Ford има дългогодишен бестселър, който сега навлиза в следващото си поколение. На изложението за комерсиални автомобили в Хановер автомобилният производител представи новото поколение на средноразмерния панелен ван. Водени от новия изцяло електрически E-Transit Custom, който марката вече беше представила в навечерието на панаира, другите варианти на задвижване също бяха изложени на сцената. Второто поколение на вана с голям обем е базирано на изцяло нова платформа, а пасажерския вариант ще продължи да носи името Tourneo Custom. Тази нова платформа позволява по-ниска височина на товарния под и се предлага с каросерии тип ван и комби. Панелният ван се предлага с един или два реда седалки (единична или двойна кабина), а зад седалките е обособен и облицован товарен отсек. В пътническия вариант, комбито е изцяло остъклено. Нов е и варианта с L-образно разположение на задните седалки, което позволява обособяването на цялата дължина на товарния отсег и превозването на по-дълги предмети.
Свеж външен вид
Външният вид на новия Ford Transit Custom се основава на доказания и много характерен дизайн с леко заострена предна част, но включва нови дизайнерски характеристики, преди всичко долните модули на фаровете, които в зависимост от варианта са свързани с LED светлинна лента над решетката. Отзад, индивидуално проектираните изправени светлини и набраздените врати гарантират, че Transit Custom не изглежда скучно и мудно, което не беше факт при предходния модел, който разчиташе само на прави форми и гладки повърхности.
Отново и като плъгин хибрид
Освен E-Transit Custom и освен дизеловите модели отново ще има и плъгин хибрид. След предшественика, който не беше напълно убедителен в хибридното си задвижване, сега Ford прибягна до изпитана технология. Задвижването, познато от Ford Kuga PHEV, се използва в комбинация от 2,5-литров четирицилиндров мотор, а в купето е монтирана и литиево-йонна батерия с капацитет 11,8 kWh. Чисто електрическият пробег на Ford Transit Custom PHEV е определен на 57 километра. Ford все още не е обявил данните за мощността, но в Kuga това задвижване има системна мощност от 225 к.с., която вероятно ще бъде намалена.
Четири дизелови модела и двойно задвижване
За клиентите, които продължават да разчитат на дизеловата технология, има четири различни варианта на текущия двулитров Eco Blue дизел. Предлага се в нива на мощност 110, 136, 150 и 170 к.с. В допълнение към стандартната механична кутия с шест предавки, осемстепенен автоматик също ще се предлага като опция в бъдеще. Като опция се предлага и блокиращ диференциал. Също нов и интересен освен за използване на строителни обекти или в планински райони, Ford ще предлага за първи път и новия Transit Custom Diesel със задвижване на четирите колела. На търговския панаир в Хановер тази версия се появи във вариант "Trail" със SUV панели (вижте галерията със снимки).
Модерни трикове
Изцяло новата платформа позволява и някои трикове, които правят новия Transit Custom още по-полезен. Най-вълнуващият детайл със сигурност е сгъваемият волан, който може да се завърти в наклонена „позиция за лаптоп“ и в хоризонтална позиция като работна маса и маса за хранене. Воланът се завърта върху кормилната колона, която остава на мястото си. С новия Transit Custom Ford създава интегриран интерфейс за допълнителни инсталации („Ford Pro Upfit“). Специфичното за индустрията допълнително оборудване от осветление до машинни инсталации може да се управлява чрез интерфейса на превозното средство и по този начин да се интегрира в експлоатация чрез мултимедийната система. Както при E-Transit Custom, системата "ProPower Onboard" също може да бъде поръчана за плъгин хибрида. Така батерията осигурява променлив ток за машини и инструменти с мощност до 2,3 kW чрез съответния контакт.
Въпреки това, ще мине известно време, преди новото поколение с пет линии на оборудване (Basic, Trend, Limited, Trail и Sport) да излезе на пазара. Новият Ford Transit Custom ще бъде достъпен за клиентите през втората половина на 2023 г. Съответно, все още не са известни цени.