Следващото поколение на Ford Kuga ще се появи на автосалона в Детройт, макар и под формата на прототипа Vertrek.
Vertrek е базиран на платформата, която Focus и C-Max използват, като целта на прототипа е да покаже как и един SUV може да се превърне в поредния глобален модел на Синия овал. В Европа серийната му версия ще носи отново името Kuga, в Северна Америка ще се предлага като Escape, а в Австралия – като Territory, въпреки че не е изключено Ford да се откаже от традиционното за там название и да заложи на европейското Kuga.
Представеният в Детройт модел комбинира „европейския кинетичен дизайн и удоволствието от шофирането“ с „пространството за багаж, капацитетът за прикачен товар и офроуд способноститие, типични за Северна Америка“, гласи официалното съобщение. Същевременно аеродинамичната ефективност е близо с 5% по-добра от тази на настоящия модел, което пък е предпоставка за сериозна активност по отношение на разхода на гориво и вредните емисии.
Профилът на Vertrek до голяма степен напомня този на Audi Q7, особено в предната си част, но моделът има своята индивидуалност, за което способстват тесните челни светлини, отлично комбинирани с горната радиаторна решетка, агресивните сплитер отпред и прагове, нестандартните странични огледала с вградени камери, карбоновият дифузор, както и уникалният таван от стъкло и стомана. По всяка вероятност обаче голяма част от тези решения няма да намерят място при серийната версия.
Прототипът е получил 1,6-литровия Ecoboost двигател, оборудван със старт/стоп система. Тази комбинация е достатъчна за „лидерската позиция в класа по отношение на икономията“, като според маркетинговия отдел на компанията в нея се крие и формулата за успех на американския пазар. В Европа дизелът отново ще е на почит. Все пак 96% от продажбите на Kuga са именно на дизеловите модели.
По всяка вероятност серийният вариант на Vertrek ще дебютира на автосалона във Франкфурт тази есен, а продажбите ще стартират в началото на следващата година. От Ford планират и мини вариант на Kuga, базиран на другата глобална платформа – тази на Fiesta.