Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Формула 1: "Зелени" промени

06.06.2007 12:06
Туит

Формула 1 направи още една крачка в посока на екологичната ориентация на автомобилния спорт. Британските компании Torotrak и Xtrac ще бъдат отговорни за разработката на скоростните кутии, които да трансформират кинетичната енергия при спиране.

KERS-системите, които са част от плановете на ФИА и Макс Мозли за намаляване на вредното въздействие на автомобилния спорт върху околната среда, ще са задължителни от 2009 година във Формула 1. За осъществяването на този проект ще си партнират британските компании Torotrak и Xtrac. Принципната схема на действие на продукта, която двете фирми трябва да реализират, включва вариаторна скоростна кутия, оборудвана с маховик, който се завърта при положение, че се активират спирачките. Енергията, която се генерира по този начин, ще се използва за моментно увеличаване на максималната мощност на автомобилите.

Технологията ще бъде насочена към състезателните машини, но изпълнителният директор на Torotrak Дик Елси е категоричен, че KERS-системите могат да станат част от серийното производство, тъй като гарантират „по-висока ефективност и икономичност, допринасяйки за по-ниските нива на вредни емисии, отделяни в атмосферата”.

Това е само първата стъпка в промените, които очакват Формула 1 в края на десетилетието и началото на следващото. Много е вероятно през 2011 работният обем на двигателите да бъде редуциран до 2,2 литра, турбокомпресорите отново да бъдат разрешени, но максималните обороти да се ограничат на 10 000 об./мин. Същевременно смяната на агрегатите в най-комерсиалното автомобилно състезание ще бъде разрешена след цикъл от пет състезания, а не две, колкото са в момента.

Предложенията на Макс Мозли целят намаляване на разходите, доближаване към стандартно използваните технологии и същевременно към големите производители и намаляване на вредни емисии, отделяни в атмосферата.

Коментари
comments powered by Disqus