Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FOTA: Без KERS през 2010

08.06.2009 09:50
Туит

Асоциацията на отборите във Формула 1 се обедини около тезата, че догодина автомобилите няма да бъдат оборудвани с KERS, тъй като разходите по развитието на технологията са прекалено високи.

Само четири отбора на този етап разполагат с функциониращ KERS – Ferrari, McLaren, Renault и BMW Sauber. McLaren обаче е единственият тим, който е разчитал на иновативната система във всички седем старта, докато останалите три екипа решават дали да я използват в зависимост от спецификата на пистата.

KERS генерира допълнителни 80 к. с., но нейната ефективност далеч не отговаря на предварителните прогнози. Показателен е фактът, че лидерите в шампионата Brawn GP, Red Bull и Toyota са без KERS. А разходите по развойната дейност на системата са огромни – по неофициални данни става въпрос за близо 50 милиона долара. Ето защо отборите са гласували догодина тя да бъде забранена.

Екипът на BMW Sauber отново е дал своя вот в полза на KERS, но спортният директор на немската компания д-р Марио Тайсен е категоричен, че отборът ще уважи решението на мнозинството. „Гласувахме за KERS, но ще се съобразим с решението на мнозинството както винаги досега.“

Техническият правилник за сезон 2010 позволява използването на KERS, но не задължава отборите да оборудват своите автомобили с иновативната система. Това на практика позволява на FOTA да реши самосиндикално бъдещето на системата.

Тим-шефът на Ferrari Стефано Домникали признава, че неговият тим е инвестирал огромни средства в развитието на KERS, но допълва, че предпочита Формула 1 да се откаже от нея. „Ние с McLaren сме единствените, които я използват. Инвестирахме много в нея, но неведнъж сме казвали, че за феновете е много трудно да разберат защо някои автомобили са с KERS, други не. Ето защо от логична гледна точка е много по-добре, когато всички сме без.“

Коментари
comments powered by Disqus