Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FOTA държи на своята точкова схема

01.04.2009 13:45
Туит

Асоциацията на отборите във Формула 1 ще настоява ФИА да приеме нейното предложение за промяна на точковата система.

В началото на март FOTA излезе с предложение настоящата точкова схема 10-8-6-5-4-3-2-1 за пилотите, класирали се от първо до осмо място, да бъде заменена с 12-9-7-5-4-3-2-1. Целта на промяната е да стимулира състезателите в челото да се атакуват, тъй като разликата от две точки между първото, второ и трето място не оправдава риска при евентуално изпреварване.

ФИА игнорира предложението на асоциацията, което бе подкрепено от сериозно маркетингово проучване, и се спря върху идеята на Бърни Екълстоун шампионът във Формула 1 да се определя единствено въз основа на броя спечелени победи. Това решение обаче така и не влезе в сила, тъй като FOTA оспори легалността му, а и натискът върху федерацията да запази старата система бе огромен.

Идеята не бе отхвърлена тотално, а замразена за период от една година. Ръководителят на спортната група към FOTA Мартин Уитмарш обаче бе категоричен, че асоциацията ще настоява ФИА да приеме нейната схема през 2010 г.

„Това е нашата позиция и ние я подкрепяме. В момента имаме други много по-важни въпроси за решаване, така че не мисля, че в близко бъдеще ще я обсъждаме отново“, коментира тим-шефът на McLaren, визирайки споровете относно легалността на автомобилите на Brawn GP, Williams и Toyota.

„С оглед резултатите от проучването, което направихме, и последвалите дебати във FOTA, мога да каже, че това е едно от най-добре обмислените предложения. Ето защо ще продължим да стоим твърдо зад него.

„Напоследък в общността витае мнението, че победителят трябва да получава повече, за да има изпреварвания в челото. FOTA свърши по възможно най-професионалния начин ангажимента си и поиска мнението на публиката и феновете. Ако не беше тяхното желание, нямаше да предложа промяната. Но след проучването, което направихме, осъзнах, че FOTA трябва да вземе под внимание мнението на феновете. Новата схема се роди по този начин. Представлява един наистина приемлив компромис.“

„Ако увеличим прекалено наградата при победа, рискуваме шампионатът да приключи още по средата на сезона. Нужен е баланс – искаме по-голямата разлика между челните позиции да мотивира състезателите да се атакуват, но ако стане прекомерно голяма, не е изключено да пострада целия шампионат.“

„Предложението на FOTA е добре балансирано, но не бе одобрено от другата страна. Може би трябва да преразгледаме позицията си“, завършва Уитмарш.

Коментари
comments powered by Disqus