Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FOTA продължава да търси алтернатива на стандартизираните двигатели

06.11.2008 16:21
Туит

Тим-шефовете във Формула 1 продължават да преговарят за ограничаване на разходите за доставка на двигатели на независимите тимове на стойност от 5 милиона евро на сезон. Ако това се окаже нереализируема цел, ФИА ще въведе в действие плана за стандартизация на агрегатите в шампионата.

Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA) се срещна тази седмица в Лондон, за да обсъди мерките за намаляване на разходите в спорта и да дискутира възможността цената за доставка на двигатели в рамките на един сезон за независимите тимове да бъде намалена на 5 милиона, каквото е и желанието на ФИА.

По време на последните няколко състезания през сезона членовете на FOTA са дискутирали серия възможности за ограничаване на бюджетите. Една от идеите – отлагане на дебюта на KERS системите за 2010 г., не е приета, но всички представители на асоциацията са се обединили около серия други мерки, които да предложат на ФИА.

„Това е първият пакет предложения, приехме го единодушно, който ще доведе до значително намаляване на разходите“, коментира президентът на Ferrari и председател на FOTA Лука ди Монтедземоло пред Gazzetta dello Sport. „Съгласни сме да намалим доставната цена на двигателите до 5 милиона евро. Съгласни сме и да произвеждаме нови нискобюджетни агрегати за 2011 година.“

„Преди края на сезон 2008 се изправихме пред промените, които ни очакват през 2010 година. Немислимо беше бъдещето на Формула 1 да се обсъжда между Гран при на Китай и на Бразилия. Имаме нужда от повече време. Духът на сътрудничество между отделните страни обаче ме радва.“

Компаниите във Формула 1 са позитивно настроени относно радикалните мерки, които включват намаляване на тестовете, технологично сътрудничество между отборите и въвеждане на повече стандартни компоненти.

„Мисля, че това е добре за спорта“, заяви преди срещата президентът на Toyota и заместник-председател на FOTA Джон Хаует пред Autosport. „Много от идеите са на етап, в който могат директно да се гласуват от изпълнителния комитет. Ще имаме конкретен и напълно искрен пакет мерки в подкрепа на малките тимове, който ще доведе до намаляването на разходите, а не до отчуждаването на големите отбори. Все още обаче са налице един - два въпроса, по които нямаме единомислие.“

„FOTA се справя много добре“, допълва тим-шефът на Honda Рос Браун. „Надявам се, че посредством асоциацията може да отправим към ФИА предложения, които да задоволяват не само искания на Федерацията, но и нашите цели. Можем да го постигнем заедно, налице са няколко наистина добри идеи.“

Една от възможностите ФИА да се откаже от идеята си за стандартизирани двигатели във Формула 1 е производителите да намеря начин да доставят на независимите отбори двигатели на цена 5 милиона евро за сезон. Според Хаует това е невъзможно при настоящите цени на моторите.

„Невъзможно е да се постигне с настоящите двигатели“, допълва Хаует. „Това е темата, по която ще дискутираме, но дали ще гласуваме по нея, не мога да ви отговоря. На този етап сме се съгласили единствено върху увеличаване ресурса на моторите от две на три състезания и ограничаване на тестовете, което е двойна победа.“

Коментари
comments powered by Disqus