Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FW30 на Williams дебютира във Валенсия

21.01.2008 12:01
Туит

Новият Williams FW30 дебютира на „Рикардо Тормо“ във Валенсия днес. Болидът направи само една обиколка, тъй като пистата бе затворена заради мъгла тази сутрин. Williams не предвижда официална презентация за новия автомобил.

Тестовият пилот на Williams Нико Хюлкенберг бе отговорен за шейкдауна на FW30. Младият германец прекрати преждевременно тестовата програма поради гъстата мъгла над пистата във Валенсия. При положение, че видимостта се подобри, отборът ще рестартира подготовката си.

„Четирите стабилни по отношение на регулациите години са стабилната основа, върху която стартирахме работата по новия автомобил“, коментира техническият директор Сам Майкъл. „Миналата година се справихме с проблемите в надеждността, което ни позволи да се ориентираме към чистата скорост по отношение на развойната дейност.“

За първи път от 2004 година Williams ще използва двигатели на един и същ производител за втори пореден сезон. Ползите са неоспорими. Промените по силовия тракт са сведени до минимум, а усилията по развойния процес – пренасочени към подобряване на зоните, които бяха проблемни за предшественика FW29.

Цялостната философия на болида остава непроменена. FW30 използва нулев кил и задно крило с две колони. Промените, поне по отношение на визията, включва трикомпонентно предно крило, увеличени радиаторни кутии, по-високи зони за сигурност на кокпита в зоната около главата на пилота, наложени от новите правила за безопасност. Техническият екип на Williams е вложил значително усилия и при интеграцията на новата стандартизирана електроника, както и при разработката на скоростната кутия, която през 2008 година трябва да има жизнен цикъл от минимум четири състезания.

„Фокусирахме се главно върху поведението на автомобила, работихме върху разпределението на масите. Като цяло колата е по-стегната. Надявам се FW30 да бъде крачка напред. Очакваме многото зони, върху които активно работихме и променихме макар и в малка степен, да се отразят върху представянето на целия пакет“, допълва Майкъл.

Във Валенсия Williams представи и втората цветова схема от общо шестте, с които отборът ще отпразнува трийсетата си годишнина във Формула 1.

Днес се очаква да дебютира и R29 на Renault. Поради лошите атмосферни условия обаче Фернандо Алонсо остана в гаража. По всяка вероятност RA108 на Honda също ще се появи за първи път на пистата по-късно тази седмица.

Коментари
comments powered by Disqus