Тройката "горещи" Quattroporte, Levante и Ghibli е придружена с мотото "The Art of Fast"
Maserati обяви премиерата на новата гама Trofeo на 10 август 2020 г. Италианците са пестеливи на подробности, но е ясно, че Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo ще се присъединят към Levante Trofeo. Има вероятност в същото време да бъдат направени някои промени в самия Levante Trofeo. Между другото, Quattroporte с четири врати, е предвиден да бъде обновен тази година. Производството на версията Trofeo може да съвпадне с това. За седана Ghibli новата най-добра версия ще служи като своеобразна компенсация за новосъздадената четирицилиндрова версия на Ghibli Hybrid.
Тройката "горещи" Quattroporte, Levante и Ghibli в официалния тийзър са придружени с мотото " The Art of Fast" (може да се преведе като "изкуството да бъдеш бърз").
Представен през 2018 г., Levante Trofeo използва битурбо осемцилиндров 3,8 на Ferrari F154 AQ. Той генерира максимален въртящ момент от 730 Нм, а мощността зависи от пазара: за Северна Америка - 598 к.с., в Европа - 580 к.с.. Времето за ускоряване на американската версия от 0 до 60 мили/ч (97 км/ч) е 3,7 сек, докато европейската модификация набира 100 км/ч за 4,1 сек.
Можем да предположим, че Levante Trofeo ще сподели своя V8 3,8 двигател с Quattroporte и Ghibli, само настройките му за всеки от моделите може да се различават леко. Ако е така, Quattroporte Trofeo просто е длъжен да изпревари по мощност актуалната най-бърза версия на флагманския модел - Quattroporte GTS (V8 3.8 F154 AM, 530 к.с., 650 Нмили 710 Нм в режим на overboost, 4,7 сек до сто).
Според неофициални данни, най-новият двигател V6 3,0 Nettuno (630 к.с., 730 Нмm) от купето Maserati MC20 в крайна сметка ще смени V8 F154 при други модели на марката, само в понижена версия. Но това едва ли ще се случи сега, защото MC20 трябва да получи Nettuno първо, а дебютът на спортния автомобил ще се състои на 9 септември.
За Ghibli осемцилиндровият би бил истински подарък, тъй като досега той се задоволяваше само с V6 двигатели, а най-мощните са вариантите S / S Q4 с V6 3,0 агрегат (430 к.с., 580 Нм), осигуряващ ускоряване от 0 до 100 км/ч за 4,9 / 4,7 сек. Добавяме, че осемцилиндровият Quattroporte GTS вече присъства в каталога на марката в САЩ и Русия, но в Европа не. Интересно е какво ще направия компанията с