Това е тигър в клетка, който ние трябва да освободим, казва шефът на китайската компания.
Eдин милиард и осемстотин милиона щ. долара е цената, на която Ford Motor продаде шведската си марка Volvo на китайската Geely Automobile. Сделката бе окончателно приключена в неделя, 28 март, и вестник The Financial Times я нарече "емблематична за изместването на гравитационния център на световната автомобилна промишленост от САЩ и Западна Европа към Китай".
Според договора, подписан в Швеция, Zhejiang Geely Holding Group придобива 100 процента от капитала на Volvo. Китайската компания обяви, че разчита с този ход и при приетата програма за развитие в следващите пет години да удвои продажбите си до над 600 000 автомобила годишно. Основната цел на Geely е с технологичните ресурси на Volvo да увеличи дела си на китайския пазар, който вече изпревари САЩ като номер 1 в света.
Председателят на борда на Geely Лу Шуфу увери, че Volvo ще запази пазарното си присъствие и в Европа, както и че "сърцето" на марката ще си остане в Швеция. Според него шведската компания била като тигър, затворен в тясна клетка в зоопарка. Мисията ни сега е да освободим този тигър, подчерта Ли.
От Ford уточниха, че в касите в Диърборн всъщност ще постъпят доста по-малко от обявените 1.8 милиарда долара, тъй като от цената ще бъдат приспаднати суми, които да покрият дефицитите в оперативните плащания и пенсионните фондове на Volvo. Преди 11 години американският гигант купи Volvo за малко над 6.45 млрд. долара. По онова време шведите бяха на печалба, но съвсем скоро след това се оказаха на червено и вече осем години неизменно са на загуба.
Никс
От какво ще го освободят тоя тигър, от контрола върху качеството ли