Компанията предлага обезщетения или предсрочно пенсиониране на 74 000 работници.
Закъсалият гигант General Motors постави нов рекорд на 12 февруари, като отчете 38.7 милиарда долара загуба за 2007 година (или по $68.45 на акция). Това е най-лошият финансов резултат, регистриран някога от автомобилен производител.
В действителност обаче тези показатели са дори донякъде окуражаващи - огромната част от загубата ($38.3 милиарда) се дължи на еднократните разходи на компанията по покриването на отсрочени данъчни задължения през третото тримесечие.
Като изключим това, излиза, че General Motors е завършил година почти на чисто - несъмнено подобрение спрямо двата милиарда долара чиста загуба за 2006. Продажбите на автомобили са се увеличили с над 3 процента през 2007 и достигат почти 9.4 милиона - достатъчно, за да може GM да си върне първото място в световен мащаб, което за кратко бе притежание на Toyota.
Разочароващи обаче са резултатите на компанията за последното тримесечие на 2007, за което е отчетена загуба от 722 милиона долара (по $1.28 на акция) - спрямо 950 млн. печалба за същия период на 2006. Това влошаване бе обяснено от шефовете на GM със стагнацията на северноамериканския автомобилен пазар и с проблемите на финансовото крило на корпорацията - General Motors Acceptance Corporation.
"Доволни сме от тенденцията към подобряване в автомобилните ни продажби, но трябва да поработим още много, за да постигнем прилична доходност", коментира изпълнителният директор на корпорацията Рик Уогънър. Компанията обяви още, че смята да предложи ранно пенсиониране или обезщетения на 74 000 от служителите си, за да може да наеме на тяхно място по-евтина работна ръка и да съкрати все още твърде високите си разходи. Размерът на предлаганите обезщетения може да достигне 140 000 долара на работник, в зависимост от квалификацията и стажа му.
LEXUS
Аци,казвам ти ,че е спорно кой е пръв в света по продажби.Разликата между Тойота и ГМ е 3000 бройки за целия свят,което е нищо!Според едни източници ГМ е продал повече--с 3000 бройки повече,но според други Тойота е продала повече и тя е номер 1 в света по продажби.
Аци
LEXUS, става дума за номер 1 по показател продажби, никой не говори за качество, нито за печалба (особено при загуба от 70 долара на акция)
carpe_diem
Защото имат ужасно неефективно производство и супер много губещи марки или само отделни модели... От много години насам затъваха и късно се сетиха, че в тая индустрия трябва да развиват малко повече нови и ефективни технологии...
LEXUS
Авторът очевидно е американец,при това доста заблуден,защото разликата в продажбите в световен мащаб между ГМ и Тойота са 3000 бройки,което не дава право на никой така категорично да обявява кой е номер 1 в света по продажби.А кой е номер 1 в света по загуба наистина може да се говори-очевадно ГМ. Номер 1 в света по печелба е Тойота!
Аци
тия са уникални - как може да си номер едно на пазара и да отчиташ милиарди загуба няколко поредни години