Според източници от американската компания в плановете на Маркионе влиза създаване на автомобилен гигант, който да помогне на двете компании
Ръководството на американската компания General Motors се отказва от сливане с концерна Fiat Chrysler. Според вестник The New York Times с това предложение през март тази година към шефа на GM Мери Бара се обърна генералният директор на FCA Серджо Маркионе.
Според източници от американската компания в плановете на Маркионе влиза създаване на автомобилен гигант, който да помогне на двете компании да намалят значително разходите си и ще изпреварят техните конкуренти. На предложението на висшето ръководство за среща, на която да бъдат обсъдени перспективите, Мери Бара отвръща с категоричен отказ. Според нейните думи компанията е разработила собствен план за инвестиции в развитието на марките, които ще поемат водеща позиция на автомобилния пазар. На свой ред Серджо Маркионе започна да търси други възможности за сътрудничество. По-специално става дума за възможности за интеграция с Google или Apple.
Известно е, че през март тази година GM обяви свиване на бизнеса си в Русия. По-специално Opel и Chevrolet обявиха оттеглянето си от руския пазар. Това решение беше взето поради изключително ниските продажби в края на 2014 г. и началото на 2015. Opel се изтегля от Русия изцяло. До края на юни ще бъде замразен заводът в Санкт Петербург, производството в калиниградското предприятие Автотор бе окончателно спряно през февруари.
Сглобяването на други автомобили от тази марка в завода на ГАЗ ще бъде преустановено преди края на годината. Chevrolet ще продължи да продавав Русия само най-скъпите модели: Corvette, Tahoe и Camaro. Съвместното дружество АвтоВАЗ GM-Автоваз ще продължи да работи, но проектът за изграждането на завод за производство на второто поколение на Chevrolet Niva е затворен.
Що се отнася до Cadillac, който също е част от концерна General Motors, продажбите на коли под тази марка в Русия няма да бъдат спрени. GM ще се съсредоточи само върху продажбите марки премия за Chevrolet и Cadillac. Дистрибуторската мрежа ще бъде преструктурирана преди края на годината.