Правителството на германския канцлер Ангела Меркел постигна важно споразумение
Правителството на германския канцлер Ангела Меркел постигна споразумение с автомобилните производители да вложат 1,2 милиарда евро (1,4 милиарда долара) за стимулиране и разширяване на бавно развиващите се продажби на електрически коли в страната.
Купувачите ще могат да получават отстъпка в размер на 4000 евро, за да бъде компенсирана по-високата цена на електрическия автомобил, каза министърът на финансите Волфганг Шойбле по време на пресконференция в Берлин. А клиентите на хибридни автомобили ще получат бонус от 3000 евро под пазарната цена. Индустрията ще поеме 50% от разходите.
"Целта е да се задвижи възможно най-бързо пазарът на електрически превозни средства", заяви пред репортери Шойбле, като добави, че целта е да се предложат адекватни стимули още от следващия месец. „С това ние даваме необходимия тласък".
Автомобилната индустрия, най-големият производствен сектор на страната въз основа на приходите, вижда потенциални стимули, чрез които да бъде променено съотношението на новите продажби на електромобили на германския пазар, които представляват почти една четвърт от всички нови регистрации в Европа. Меркел още през февруари намекна, че е готова да подкрепи субсидии за постигане на целта от 1 милион електрически автомобила по германските улици до 20120 г. Това вече става факт след постигнатото споразумение с автомобилните шефове във вторник, след седмици дискусии за това как да си поделят финансирането. Индустрията първоначално предлагаше да поеме 25% от общата сума.
"От общата сума 300 милиона евро ще бъдат използвани за развитието на инфраструктура между 2017 и 2020 г.", каза Шойбле, като добави, че правителството обмисля допълнителни стъпки, като например още по-привлекателни данъчни стимули за електромобилите.
Малко над 30 000 електрически автомобила, които са по-скъпи от конвенционалните модели, бяха продадени в Германия. Това е една малка част от над 3 милиона автомобила, продадени всяка година в една страна, която исторически е ангажирана да намали емисиите на дизеловата технология за намаляване на емисиите.
В компаниите Volkswagen Group, Daimler и BMW Group, заедно с техните доставчици като например Continental, пряко са заети 790 000 души през миналата година, като продажбите на индустрията възлизат на обща стойност от 404 милиарда евро през 2015 г., сочат данните от асоциацията на германските автопроизводители VDA. Производството в Германия възлиза на 5,7 милиона автомобила през миналата година, или ръст от 1,9%.
Във Франция правителството от миналата година предлага отстъпка от 10 000 евро за шофьорите, които искат да се разделят с дизеловите си автомобили, които са по-стари от 14 години, а Норвегия е също пример за това как правителствата могат да помогнат в развитието на пазара за зелени технологии.
В Норвегия електрическите автомобили се възползват от редица предимства. Няма данък върху добавената стойност при покупката, нито еднократна такса, наложена на конвенционалните автомобили. Налице е също безплатно зареждане на батерията, безплатен паркинг и освобождаване от такси за замърсяване на околната среда. И навръх това собствениците на електрически коли имат право да ги управляват по автобусните ленти за избягване на трафика.