Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ги Фреклен предава щафетата на Оливие Кеснел

09.11.2007 10:11
Туит
Ги Фреклен предава щафетата на Оливие Кеснел

Спортният директор на Citroen Ги Фреклен ще сложи край на кариерата си. 62-годишният французин ще отстъпи ръководната позиция на Оливие Кеснел в края на сезон 2007 в Световния рали шампионат.

Фреклен е родом от град Лангр, който се намира в източната част на Франция. Започва рали-кариерата си като навигатор през 1966 година, но бързо се ориентира към пилотското място – рали, планински и пистови състезания. През 1978 и 1980 година завършва на четвърта позиция в легендарната надпревара “24-те часа на Льо Ман”. През 1981-а е втори при пилотите в Световния рали шампионат, като по този начин помага на Talbot да спечели титлата при производителите. Негов копилот в този период е Жан Тод, босът на Ferrari във Формула 1. В края на сезон 1981 Тод отива в Peugeot, където създава подразделението Peugeot Sport. Осем години по-късно с неговото активно съдействие на бял свят се появява и Citroen Sport.

На 1 март 1989 година Ги Фреклен оглавява спортния отдел на марката с двата шеврона. Началото е поставено с офроуд програма. Citroen печели четири победи в рали Дакар и маркира множество други успехи с преработените ZX модели.

През деветдесетте Citroen отново се фокусира върху ортодоксалния рали спорт – дисциплина, в която френския тим има добри традиции, особено в състезанията за издръжливост, но която напуска в средата на 80-те заради слаби резултати. Стартира с автомобили за частни клиенти, като впоследствие започват да предлагат кит комплекти за Saxo и Xsara. През 2000 година Xsara WRC се появява за първи път по отсечките. Титлите започват да валят една след друга. Наследникът на един от най-успешните модели в рали историята C4 WRC също се представя на ниво. Дебютантът печели шест победи благодарение на трикратния световен шампион Себастиен Льоб.

Новият директор на Citroen Sport Оливие Кеснел ще се появи в отбора още следващата седмица на рали "Ирлaндия”, предпоследен кръг за сезон 2007. Той е генерален директор на Hommel media group.  В началото на осемдесетте помага на Жан Тод при създаването на Peugeot Sport. През 1988 година прави свой собствен отбор – METAL 5, като най-известните пилоти, с които е работил, са Жан-Пиер Малше и Бруно Саби. Огромната страст на Кеснел към рали автомобилите се откроява отчетливо във фантастичната му колекция от машини, състезавали се в легендарната група В, която може да се види в Automobile Museum of Lohéac.

Коментари
comments powered by Disqus