Концернът продаде 56 700 автомобила в страната през 2014 г. и има пазарен дял от 1,8%
General Motors планира да инвестира 1милиард долара през следващите няколко години, за да превърне операциите си в Индия в нов глобален експортен хъб, насочен към увеличаване на продажбите на бързо развиващите се пазари, заяви вчера топ мениджър на концерна.
Инвестицията е част от плана на GM да инвестира 5 милиарда в продължение на няколко години, за да разработи глобална фамилия от автомобили с марка Chevrolet заедно с Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC), държавен китайски автомобилен производител, който е основният партньор на GM в Китай.
"GM не може да остане световен лидер, без да прави сериозни инвестиции за разширяване на присъствието си в развиващите се пазари, като например Индия", заяви изпълнителният директор на GM Mери Бара на брифинг в Ню Делхи.
Автомобилният пазар в Индия е в застой в продължение на последните няколко години с годишни продажби от по-малко от 3 милиона коли. До 2020 г. анализаторите обаче очакват страната да стане един от най-големите пазари на автомобили в света, след Китай и Съединените щати.
GM ще пусне 10 нови модела, произведени в Индия през следващите пет години и ще удвои пазарния си дял в страната до 2020 г., Стефан Якоби, шеф на международните операции на GM в международни операции, каза, че GM продаде 56 700 автомобила в Индия през 2014 г. и има пазарен дял от 1,8%.
Заедно с доминираните японски и корейски автомобилни производители в страната, като Suzuki и Hyundai, западните фирми GM, Ford Motor Co. и Volkswagen вече имат силно пазарно присъствие там.
Решението на GM да направи Индия експортен хъб е огледален ход на компаниите Ford и VW, които вече силно разшириха износа си от страната, като си възползват от ниската цена на работната сила и високите печалби.
"С тази инвестиция планираме да използваме пазарния потенциал на Индия и ниските производствени разходи в бъдеще", каза Якоби в интервю за Reuters.