Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

GM налива 1.9 млрд. евро в Opel

02.03.2010 10:30
Туит
GM налива 1.9 млрд. евро в Opel

Американците развързват кесията под засилващия се натиск от Берлин.

General Motors се готви да отдели 1.9 млрд. евро за преструктурирането на европейската си дъщерна компания Opel, съобщава The Wall Street Journal. Това е значително над 600-те милиона, които американците обещаваха доскоро, и е почти съизмеримо с 3.3-те милиарда евро, които те искат под формата на заеми и гаранции от няколко европейски правителства начело с германското. Тъкмо натискът на Берлин е основната причина в GM да преразгледат плановете си.

Новият главен изпълнителен директор на Opel Ник Райли потвърди, че до месец трябва да бъдат оповестени окончателните планове на GM за европейските поделения. Според него преговорите със синдикатите също са в “много напреднала” фаза.

Райли добави още, че до няколко дни ще отговори на близо 40-те уточняващи въпроса, които германското правителство зададе около искания от него заем. В Берлин все повече нараства недоволството от факта, че GM разчита на германските данъкоплатци, за да оправи европейския си бизнес, и в същото време пести от собствените си инвестиции. Икономическият министър на федералната република Райнер Брюдерле дори намекна, че отпускането на заема никак не е сигурно.

Преди месец американците поискаха от германското правителство 1.5 млрд. евро заеми за преструктурирането и обновяването на продуктовата гама на Opel – повече от половината от общите средства, които са им необходими. В Германия е съсредоточена по-голямата част от производството на марката, която дава работа пряко на 48 000 души.

Освен това GM иска заеми и гаранции от Великобритания, Испания, Полша и Австрия. Според Ник Райли и четирите държави се отнасят положително към исканията.

Коментари
comments powered by Disqus