Компанията разширява своя глобален развоен център в Торино, Италия
General Motors вижда „атрактивни” възможности за растеж за дизеловите превозни средства в САЩ и Китай.
Президентът на GM Дан Аман каза, че продажбите на дизелови автомобили ще растат, защото дизелът е „значително по-ефективен двигател”, отколкото бензиновия.
„Виждаме атрактивни възможности за растеж (за дизеловите двигатели) в САЩ и с течение на времето и в Азия, по-специално в Китай”, сподели пред пред репортери Аман във вторник.
Аман говори пред журналисти след като GM обяви, че ще разширява своя глобален дизелов развоен център в Торино, Италия - GM Powertrain Europe, където ще бъдат разкрити 60 нови работни места.
Центърът осигурява на Opel / Vauxhall, Chevrolet и други марки на GM дизеловата технология. Той се роди в резултат на неуспешното партньорство на GM с Fiat в началото на последното десетилетие и сега там работят около 650 души в партньорство с Политехническия университет на Торино.
GM ще разшири територията на центъра с около 2500 кв. м за изграждане на нови лаборатории и офиси. Строителството ще започне през следващата година.
Центърът на GM разработва нов 2,8-литров дизелов двигател, който ще се предлага на пикапите GMC Canyon и Chevrolet Colorado, чието производство стартира през втората половина на годината. Там е разработен и 1,6-литровият дизелов CDTI дизелов на Opel, който според GM е най-тихият дизел в своя клас.
Аман каза още, че дизеловите двигатели ще продължат да играят важна роля в Европа заради тяхната по-висока ефективност.
Анализаторите прогнозират, че продажбите на дизеловото гориво в Европа ще намалее, тъй кат по-строгите регулации ще доведат до увеличаване разходите за развитието на градове като Париж и Лондон след прилагане на закони за ограничаване на дизеловите автомобили на фона на нарастващите опасения за здравните рискове, свързани с по-високи нива на азотни оксиди. Дизелите представляват около половината от всички продажби на нови автомобили в Европа.
Регулаторната среда за дизелите ще става още по-трудна през 2017 г., когато ЕС ще изисква дизеловите автомобили, продавани в региона, да бъдат подложени на тестове за емисии в реални пътни условия, а не в лабораториите. Европейските автомобилни производители вече разкритикуваха новия режим на изпитване на превозните средства.