Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Голямата тройка на Opel: 50 години Kapitän, Admiral и Diplomat

24.03.2014 14:23 1
1
2571896534
Туит

Марката показва луксозните модели на 26-ото изложение Techno Classica в Есен

KAD – това е съкращение, известно не само на хората, които обичат марката Opel. През 60-те и 70-те години Kapitän, Admiral и Diplomat са  Голямата тройка в автомобилната гама на Opel, определяща луксозния сегмент на марката. Богата на традиции фирма отбелязва годишнината на своето трио от премиум класа на 26-ото изложение Techno Classica в Есен (26–30 март): Kapitän, Admiral и Diplomat навършват 50 години.

Моделната линия KAD се появява на пазара през март 1964 година

С идентична стилистика на каросерията в модерни форми с прави линии, автомобилите се различават по своето оборудване и задвижване. Пет години по-късно те са наследени от B-серията на същите модели създаващи стандарти в своя клас с въвеждането на авангардни технологични решения в областта на ходовата част и обточените си форми. На изложението Techno Classica Opel съгражда мост към настоящето с Insignia Sports Tourer OPC – върховият модел от Рюселсхайм също ще бъде показан на щанда в Есен. Както и в миналото, Opel Classic се представя заедно с клуба за класически автомобили Alt Opel IG - най-големият фен клуб на Opel в света.  

Opel Classic представя десет модела от две поколения

Десетте автомобила от гамата на KAD на изложението в Есен обхващат целия спектър от модели от сериите A и B. Със своя 2,6 литров шестцилиндров двигател Kapitän A отбелязва навлизането на Opel в премиум класа през 1964 г. Едва 113 броя са произведени от най-редкия модел в гамата - Kapitän с опционалния 4.6 литров V8 двигател от Diplomat. В допълнение в Есен също ще бъде представен  изключително редкият Admiral V8 от колекцията на Opel Classic в Рюселсхайм. Сред  изложените модели е и Diplomat A V8 Coupé, който е бил един от най-бързите серийни автомобили в Германия през 1965 г. Продаван на цена от 25,500 западно германски марки и сглобяван от каросерийния производител Karmann, този модел с две врати е насочен към „пътуващите с класа“ и има максимална скорост 205 км/ч благодарение на двигателя си V8 с работен обем от 5,4 литра и мощност 230 к.с. 

Сред представителите на B-сериите се включват Kapitän и Admiral, всеки с 2,8 литров двигател, както и Diplomat 2800 E, който е един от първите германски автомобили с шестцилиндров двигател, оборудван с електронна система за впръскване на гориво. Гамата от показани KAD модели се увенчава с изключителния Diplomat V8 с 5,4 литров двигател и два изключително специални варианта на флагмана: Diplomat V8 с удължено междуосие от колекцията на Opel Classic използвана по време на държавното посещение на американския президент Джералд Форд през юли 1975 г. и кабриолетът с четири врати Diplomat 2.8 E Convertible от частна колекция, който е един от четирите автомобила, модифицирани за представителни нужди от Karmann през 1970 г.

Голямата Тройка от Рюселсхайм

През пролетта на 1964 година, Opel преструктурира своите предложения в премиум сегмента и след прекъсване от 20 години отново насочва погледите на своите клиенти към луксозните седани. Именно Kapitän, Admiral и Diplomat са неговата "Голяма Тройка", както компанията ги описва в своите рекламни послания. Автомобилите приемат стилистиката на правите линии, вдъхновени от дизайнерската линия на образците, произхождащи от американската компания собственик на Opel, General Motors. Дизайнерите и критиците единодушно кръщават този стил, отбелязващ форми и орнаменти на каросерията в бароков стил „нова обективност“.

Каросерийните форми на издължената и прогресивна стилистика на трите модела от Рюселсхайм са идентични и с дължина от 4,95 метра и широчина от 1,90 метра размерите на луксозния клас на Opel достигат нови измерения.

Докато Kapitän, който вече е най-продаваният германски шестцилиндров модел, се появява като ново издание, а оборудваният на високо ниво Admiral продължава успеха на известния модел от преди войната със същото име, Diplomat се превръща във новия върхови модел на Opel. Разширявайки моделната гама към по-високите сегменти, Opel става единственият германски производител, който може да предложи на клиентите подобна пълна продуктова гама: от Kadett през Rekord, Kapitän и Admiral, чак до Diplomat, всеки клиент може да намери подходящия за него автомобил.

Сегментирането на луксозния клас се базира на вида оборудване и на двигателя. Kapitän например е единственият модел в тази серия с цяла предна седалка, даваща му възможност да бъде определян като шестместен; другите два модела са с отделни предни седалки. 

Kapitän и Admiral са оборудвани с известния 2,6 литров шестцилиндров агрегат с мощност 100 к.с., който за първи път разполага с необслужваеми хидравлични повдигачи на клапаните. Друго ново технологично решение е напълно синхронизираната четиристепенна механична трансмисия с лост за превключване на колонката на волана. Срещу допълнително заплащане се предлага „спортен“ вариант с долно разположен лост, както и двустепенна автоматична трансмисия. Модерната двукръгова спирачна система с дискови предни спирачки е част от стандартното оборудване. 

Двигателят на Diplomat е родом от Съединените Щати – задвижването на флагмана на тази моделна серия е поверено на V8 агрегат с работен обем 4.6 литра и мощност 190 к.с.. Докато Kapitän и Admiral постигат максимална скорост 155 км/ч, то Diplomat достига отметката от 200 км/ч и ускорява от нула до 100 км/ч за 11 секунди. Отличителните черти на Diplomat са луксът, елегантността и характерът: интериорът е доминиран от дълбоки килими, плюшена тапицерия и елементи от истинско дърво на арматурното табло, както и лентов скоростомер, разграфен до  250 км/ч. Облицовка на тавана от винил, седалки с регулиране на наклона, четири електрически задвижвани стъкла, странични огледала с настройка отвътре и светлини за пространството около краката на пътниците отзад са допълнителните ексклузивни детайли от оборудването. Кормилното управление с хидравлично усилване, както и светлините за мъгла са част от стандартното оборудване.


Разширяване и модернизиране на моделната гама

Само една година след представянето Opel предлага първите допълнения в моделната гама на KAD. От пролетта на 1965 година Kapitän и Admiral вече се предлагат опционално с 4.6 литровия V8 агрегат и автоматичната трансмисия на Diplomat. Усъвършенствана ходова част и задвижване с усилени карданни валове и модифицирани мостове, колела, гуми и спирачки са включени в цената от 14,740 и 15,950 германски марки за V8 версиите съответно на Kapitän и Admiral. Те имат   специален статут в историята на марката, защото на практика са произведени само 113 автомобила Kapitän и 622 Admiral от този вид. 

Малко по-късно са усъвършенствани и стандартните версии. Те получават нов шестцилиндров двигател с разпределителен вал в главата и работен обем 2.8 литра. Този балансиран, тих, късоходов, редови двигател има същата конструкция на разположение на разпределителния вал като новия четирицилиндров агрегат представен през 1965 година в Rekord B. S версията на новата машина има мощност 125 к.с. и достига максимална скорост 170 км/ч. За моделна година 1968 се предлага още по-мощна версия със 140 к.с. като опция. 

През 1965 г., Opel подарява на Дойчес Музеум в Мюнхен един изключително специален Admiral 2,8 S. Трансформиран в един изрязан с учебна цел модел след 5000 часа прецизна работа, експонатът осигурява детайлен поглед към структурата на каросерията и технологичните решения и заменя съществуващия демонстрационен модел Kapitän, който е изложен в музея от 1952 година. Произведени като единични екземпляри остават съответно един Diplomat кабриолет, създаден от Karmann на базата на версията купе и удължена седемместна версия на каросерийния производител Vogt.

За пътуващите с класа

През юли 1965 г., премиум класа на Opel получава допълнение в своята най-елегантна форма. Първият Diplomat V8 Coupé напуска производственото хале на каросерийния производител Karmann в Оснабрюк. Съгласно рекламните брошури най-изключителният автомобил в моделната гама е насочен към „пътуващите с класа“. Съотношението между цена и динамични качества прави модела един от най-добрите в това отношение в Германия. 5,4- литровият V8 двигател, който задвижва също и Chevrolet Corvette е запазен за Coupé до септември 1966 година. В съчетание с двустепенната автоматична трансмисия Powerglide осемцилиндровият двигател с мощност 230 к.с. и въртящ момент 427 Нм ускорява четириместния Coupé от нула до 100 км/ч за по-малко от 10 сек, а максималната скорост е 206 км/ч. 

По това време трудно може да се открие друг автомобил, произведен в Германия, който да е по-бърз, но това е и най-скъпият модел на Opel. Diplomat Coupé се продава на цена от 25 500 марки, седанът струва 17 500, а най-ниската стойност в ценовата листа е 6980 марки за Opel Rekord. По тази причина кръгът от купувачи на Diplomat V8 Coupé остава малък: до 1967 г. едва 304 автомобила напускат производствените халета на Karmann в Оснабрюк. От 1966 година седанът също се предлага опционално с 5,4 литров V8.

До смяната на моделната линия през 1969 г. са произведени 24 249 броя от  Kapitän A, включително вариантите оборудвани с V8 двигател. Admiral A и Admiral A V8 също са успешни, като поточните линии напускат 55,876 автомобила, докато производството на ексклузивния Diplomat с четири врати приключва с 8508 произведени автомобила. 

Второто поколение установява нови технически стандарти

През февруари 1969 г. Opel установява нови технически стандарти в премиум сегмента с представянето на новото поколение KAD модели: фундаментално преработени в стилистично и техническо отношение, те са нов израз на представата за комфорт, безопасност и икономичност. Kapitän, Admiral и Diplomat са оборудвани с напълно нова, авангардна ходова част, а конструкцията на каросерията и интериора са насочени към осигуряване на по-високо ниво на пасивна безопасност. В сравнение със своите предшественици, моделите от новото поколение или така неречената KAD B серия имат по-малки размери, а шест и осем цилиндровите двигатели са по-икономични. 

Както и преди, Kapitän бележи базовото ниво в KAD класа. Неговият 2.8 литров шестцилиндров редови двигател с разположен в главата разпределителен вал е с  мощност 132 к.с. Над него е позициониран комфортно оборудваният Admiral, който има мощност 145 к.с. във варианта 2800 S и дори 165 к.с. в по-мощния Admiral 2800 E. Последният разполага с електронна система за впръскване на горивото на Bosch, която е не само авангардна за това време, но е разработена специално за този мотор. Модерният, балансиран двигател със 165 к.с. се предлага като задвижващ агрегат и за върховия модел Diplomat. 5.4 литровия V8 мотор от Chevrolet с мощност 230 к.с. е запазен само за Diplomat, като последният достига с него максимална скорост 205 км/ч. Този модел се отличава с вертикалните предни и задни светлини, докато при Kapitän и Admiral те имат хоризонтална архитектура.

Всички автомобил от KAD серията имат впечатляващо излъчване, а равните повърхности са без излишни стилистични заигравки. Моделите от новото издание на „Голямата Тройка“ са с по-компактни размери и са по-тясно скроени от предшествениците си, чиято стилистика е силно повлияна от американските вкусове. Сега мотото вече е "Европейци с функционален дизайн и модерни технологии."

С изключение на двигателите, новото поколение KAD модели е с изцяло нова конструкция. Структурата на каросерията и на интериора са насочени към подобряване на пасивната безопасност. Високотехнологичното задно окачване De Dion е най-важното новаторско решение по отношение на ходовата част. След тестовите шофирания известният автомобилен журналист от Auto Motor und Sport Фриц Буш прави следното описание на моделната гама: "Opel надскочи себе си с този модел. Двигателят, ходовата част и спирачките са сред най-доброто с което някога съм се срещал." 

Само една година след дебюта на второто поколение KAD модели Opel модернизира гамата. През април 1970 г. Kapitän е спрян и заменен с Admiral N. Diplomat от друга страна продължава да расте: дългата версия на флагмана на Opel е представена през август 1973 година и е насочена към топ мениджъри, министри и правителствени ръководители. Междуосието е удължено със 150 милиметра и пътниците отзад могат в пълна степен да усетят ползите от допълнителното пространство. 

Една моделна гама, множество лица

Каросерийни фирми като Karmann  и Vogt произвеждат и други специални версии базирани на моделите KAD. Подизпълнителят на Karmann, италианската фирма Fissore от Торино, през 1970 г. трансформира четири модела Diplomat 2.8 E в седан кабриолети с фиксирани рамки на стъклата. До лятото на 1979 г.  кабриолетите Diplomat се използват като престижни шатъли на важни събития за известни атлети, актьори, политици и други знаменити личности.

Фирмата Vogt от Бад Нойенар приема друг подход. Упълномощена от германската обществена телевизия ZDF, специализираната компания трансформира различни автомобили Admiral и Diplomat в бързи и просторни мобилни средства за оператори. Благодарение на големия заден багажник лесно може да бъде превозвано дори и по-обемно оборудване.

Може би най-атрактивният Opel Diplomat е представен на пазара като спортно купе. През 1973 година бившият състезателен пилот Ерих Битер представя модела Diplomat CD, базиран на студията CD (Coupé Diplomat) създадена от Opel за изложението във Франкфурт през 1969 г. Конструкцията и дизайнът на  автомобила с 2+2 места са дело на Битер в сътрудничество с Opel Design Center. Произведено от Baur в Щутгарт, луксозното купе използва технологичната основа на Diplomat B. 

Краят на успешната кариера на Голямата Тройка в автомобилния елит в нейното B „издание“ идва през юли 1977 година след продажби от 11 017 броя Kapitän, 31 827 Admiral и 18 725 Diplomat. През 1978 г. луксозните модели за пътуващи с класа на Opel са заменени от напълно новите Senator и Monza.

Коментари

Петко
Като дете се возих в Опел Капитен и сякаш бях в космически кораб!!!

comments powered by Disqus