Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

GP2: Хюлкенберг спечели предсрочно титлата

13.09.2009 12:12
Туит

Нико Хюлкенберг (ART) е новият шампион в GP2 сериите, след като в спринта на „Монца” завърши трети. Германецът има аванс от 22 точки спрямо основния си конкурент Виталий Петров (Addax), а до края на сезона остава само двата старта в Португалия.

За Нико Хюлкенберг дебютният в GP сериите сезон 2009 не започна добре, тъй като пилотите на Barwa Addax наложиха страхотно темпо в първите три състезателни уикенда. Преди двата старта на „Нюрбургринг” Ромен Грожан имаше аванс от 14 точки в класирането при пилотите, но Нико направи изумителен уикенд на домашната си писта, като спечели полпозишъна, двете състезания и двете най-бързи обиколки. Това беше и повратният момент в шампионата, тъй като германецът излезе начело в класирането и стъпка по стъпка започна да се откъсва напред.

След като Грожан пое към Формула 1, единственият съперник на Хюлкенберг за титлата беше Виталий Петров. Шансовете на руснака да триумфира в края на сезона обаче бяха минимални, тъй като в днешното спринтово състезание на „Монца” Нико трябваше да спечели само една точка повече от своя конкурент, за да си гарантира и на теория титлата. И го направи...

В началото на надпреварата двамата се движеха плътно един зад друг, като третият Нико често трябваше да се отбранява от атаките на Петров. При една от тях обаче, на втория „Лесмо”, Виталий отвори прекалено завоя и пропусна пред себе си Жером Дамброзио (DAMS). Хюлкенберг завърши трети, а Петров едва пети, като този резултат реши изхода от битката за титлата в полза на германеца. В челото Луиш Разия (Scuderia Coloni) спечели първата си победа в GP2 сериите, а „ветеранът” Лукас ди Граси (Racing Engineering) завърши втори.

„Не съм и очаквал, че ще стана шампион още в първата година”, заяви след финала щастливият Нико. „Особено след първите три състезателни уикенда, в които Barwa бяха недостижими за нас, особено Ромен Грожан. Постепенно обаче вдигнахме оборотите, автомобилът ни стана много по-бърз, а и аз се чувствах значително по-уверен. Тъй като съм новак, ми трябваше малко време, за да свикна с колата, да започна да пазя по-добре гумите. После, на „Нюрбургринг”, във Валенсия, на „Спа” бяхме страхотни. Спечелихме много точки, бяхме постоянни, а титлите се печелят именно с постоянство”

Трима от шампионите в GP2 сериите, чиито пети сезон тече през тази година, имат отлична кариера във Формула 1 – Нико Розберг (2005), Люис Хамилтън (2006) и Тимо Глок (2007). Единствено Джорджо Пантано, който спечели титлата през 2008 г., не можа да продължи кариерата си на най-високото стъпало в автомобилния спорт, но в крайна сметка той имаше възможност да се докаже още през 2004 г. с екипа на Jordan. Със сигурност обаче съдбата на Нико Хюлкенберг ще бъде различна, като е много вероятно догодна да го видим като титуляр в екипа на Williams, където в момента е тестови пилот.

Коментари
comments powered by Disqus