Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

GP2: Ромен Грожан си гарантира титлата още на Спа

29.08.2011 11:52
Туит

Ромен Грожан (DAMS) завърши на трета позиция в първия старт от GP2 сериите на „Спа“, но това бе напълно достатъчно, за да си гарантира шампионската титла един състезателен уикенд преди края на сезона. В спринтовия старт французинът остана четвърти.

Грожан оглави класирането в шампионата още след първия кръг за сезон 2011 в Турция, но бе дисквалифициран в основния старт на „Каталуня“, което му коства и лидерската позиция. Третият състезателен уикенд в Монако също започна по ужасяващ начин за пилота на DAMS, който удари съотборника си Пал Вархауг на квалификациите и трябваше да потегли от дъното на колоната. Впоследствие обаче Грожан направи два от най-силните си стартове, финиширайки трети и четвърти, и се върна в челото на класирането при пилотите.

От този момент нататък тестовият състезател на Renault във Формула 1 контролираше изцяло развоя на шампионата, като записа победи във Валенсия, Великобритания, Германия и Унгария, а с третото си място в основния старт на „Спа“ си гарантира и на теория спечелването на титлата, тъй като основният му съперник Гийдо ван дер гарде (Barwa) отпадна.

„Най-накрая! Фантастично е. Сезонът беше наистина тежък, защото пилотите и отборите бяха на много високо ниво“, коментира щастливият Грожан. „Мисля, че от професионална и от лична гледна точка това бе един изключително важен сезон за мен. От екипа на DAMS бяха наистина много отворени и се вслушваха във всичките ми предложения. Определено мога да ви кажа, че и те работиха здраво.“

„Допуснахме някои грешки. Понякога те бяха по тяхна вина, понякога – по моя. В последните четири старта обаче всичко бе наред. Вярно е, че на моменти имах късмет, но във всеки един шампионат той е нужен, да за си начело. Много съм доволен, от отбора също реагираха много емоционално, а когато един пилот види, че всички са зад него, е прекрасно. Това наистина бе един много специален сезон...“

Титлата в GP2 вероятно ще върне Грожан във Формула 1, който кара за екипа на Renault през втората половина на 2009 г., след като Нелсиньо Пикет бе освободен. Тя идва след успеха в азиатските GP2 серии по-рано през годината и е поредният крайъгълен камък в кариерата му, която включва титли в Auto GP (2010), GP2 Азия (2008), Формула 3 (2007), френската Формула Renault (2005) и швейцарската Формула Renault 1.6 (2003).

Коментари
comments powered by Disqus