Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

GP2: Шеста поредна победа за Малдонадо

28.08.2010 18:14 1
1
2571879418
Туит

Пастор Малдонадо (Rapax) спечели първия старт от GP2 сериите на пистата „Спа” в Белгия, което е и негов шести пореден успех в основните състезания. Българинът Владимир Арабаджиев (Coloni) отпадна три тура преди финала.

По традиция пистата „Спа-Франкоршан” бе домакин на едно от най-интересните състезания в поддържащите серии на Формула 1, като оспорваната битка между пилотите в челото започна със самия старт. Жером д’Амброзио (Renault Junior F1), потеглил от полпозишън заради наказанието на Майкъл Херк (DPR), не реагира добре при загасването на червените светлини, но все пак парира атаките на Пастор Малдонадо и остана в челото на колоната.

Серджо Перез (Barwa Addax) бе значително по-подготвен за старта и се изкачи от седма на трета позиция, докато зад него Дани Клос (Racing Engineering) удари Сам Бърд (ART). След като двамата отпаднаха от надпреварата, на пистата излезе автомобил за сигурност и ситуацията на трасето донякъде се успокои, въпреки че лидерите на колоната д’Амброзио, Малдонадо и Перез се бяха вкопчили здраво за първото място.

Най-интересният момент от нея дойде при задължителните спирания в бокса. Серджо Перез превиши лимита на скоростта, фиксиран за питлейна, и бе наказан с второ минаване през алеята. Същевременно механиците на Rapax свършиха по перфектен начин работата си и Малдонадо излезе пред д’Амброзио.

Венецуелецът постепенно се откъсна пред своя съперник, но само шест тура пред финала темпото му спадна драстично и д’Амброзио си върна първата позиция. За ирония на съдбата обаче пилотът на DAMS отпадна само два тура по-късно, като вероятната причина за това е повреда в двигателя. По този начин Малдонадо отново се озова в ролята на фаворит за победата, но Алваро Паренте не бе казал последната си дума.

Португалецът, който се присъедини към екипа на Scudera Coloni едва този уикенд, рискува със стратегия с късно спиране в бокса и определено спечели, въпреки че на „Спа” не заваля. 25 секунди беше авансът му спрямо Малдонадо, но пък Паренте трябваше да направи задължителната смяна на гумите. Това се случи три тура преди края, като по този начин Малдонадо си върна лидерската позиция, а пилотът на Coloni остана зад него. При всеки случай обаче второто място на Паренте бе огромен успех, защото той потегли едва шестнайсети.

Трети финишира завърналият се в сериите Ромен Грожан (Renault Junior F1), а челната осмица допълниха Шарл Пик (Arden), Лука Филипи (Super Nova), Оливър Търви (iSport), Серджо Перез (Barwa Addax) и Родолфо Гонзалес (Arden), който утре ще стартира от полпозишън.

Българинът Владимир Арабаджиев подобно на своя съотборник Алваро Паренте също заложи на стратегия с максимално дълга първа серия обиколки и имаше реален шанс да се бори за точки, ако на „Спа” бе започнало да вали. Това обаче така и не се случи и Владо постепенно започна да губи позиции, като в крайна сметка три тура преди финала излетя от пистата в пети завой  отпадна.

„Още по време на загряващата обиколка усетих как в едно от спиранията воланът ми се измести леко надясно”, коментира Арабаджиев след финала. „След това в началото на втората обиколка едва не изхвърчах от пистата, защото проблемът се влоши много рязко и изместването достигна около 60 градуса. От там нататък просто се борех с автомобила във всеки завой и всяко спиране. Лявите завои ставаха относително добре, но дори леките дясни бяха като обратни! А през „Червената вода” едва ли някой би искал да кара с изместен волан! В тази ситуация всяка обиколка беше истинско изпитание! Много съжалявам за тази нелепа повреда защото цялостният баланс на шасито беше много добър и мисля, че с инженера ми бяхме подготвили автомобила добре. Надявам се утре да имам повече късмет.”

Спринтовото състезание на пистата „Спа” е в неделя от 11:35. В него Пастор Малдонадо може да спечели и на теория титлата, тъй като авансът му спрямо Серджо Перез в класирането на пилотите вече е 34 точки.

Коментари

Черната Златка
Паренте ясно показа огромната разлика между Владко Арабаджиев и пилотите!

comments powered by Disqus