Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Абу Даби: Седем е щастливо число

03.11.2013 16:41
Туит

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели Гран при на Абу Даби и седмата си поредна победа. Отново слаб старт остави съотборника му Марк Уебър на втора позиция, а Нико Розберг (Mercedes) допълни челната тройка.

С успеха на "Яс Марина" Фетел изравни постижението на Михаел Шумахер от седем поредни победи, регистрирано през 2004 година. Само Алберто Аскари има повече - девет, но спечелени в рамките на два сезона.

Определящ за успеха на Фетел бе стартът на надпреварата. Германецът отново реагира по-бързо от съотборника си Марк Уебър при загасването на червените светлини и оглави колоната още след първи завой. Впоследствие Фетел направи това, което може най-добре - да се откъсне от преследвачите си и да натрупа преднина, която го прави недостижим за тях. В края на надпреварата авансът му дори надхвърли половин минута, което бе поредното доказателство за тоталното надмощие на Red Bull и четирикратния световен шампион през този сезон.

За Марк Уебър остана единствено утехата от спечеленото второ място, което си оспорваше с Нико Розберг. Австралиецът бе перфектен в квалификацията, но не и на старта на надпреварата, когато пропусна пред себе си не само Фетел, но и Розберг. Уебър все пак си върна загубената позиция от пилота на Mercedes в 20-ата обиколка, когато германецът загуби време зад Пол ди Реста (Force India).

До финала на състезанието Розберг така и не получи възможност да атакува и завърши трети, на 2,8 секунди зад Уебър. По този начин той сложи точка на серията на Ромен Грожан от три поредни подиума. Очакванията бяха, че автомобилът на Lotus ще пази значително по-добре гумите си от конкуренцията, но те така и не се оправдаха. Грожан направи два стопа също като своите съперници и единствено благодарение на добрия старт стигна до четвъртата позиция. Неговият съотборник Кими Райконен, чиито резултат от квалификацията бе анулиран, пък дори не завърши първата обиколка заради контакт с Гиедо ван дер Гарде (Caterham).

Фернандо Алонсо (Ferrari) направи феноменална втора половина на състезанието и след като изпревари последователно съотборника си Фелипе Маса, Жан-Ерик Верн (Toro Rosso), Люис Хамилтън (Mercedes) и Пол ди Реста, си гарантира петата позиция на финала. Тя обаче е под въпрос, тъй като при излизането от питлейна след втория бокс той бе извън ограниченията на пистата и с четирите колела, атакувайки Верн и Маса.

Зад Алонсо завърши Пол ди Реста, който избра стратегия с едно спиране и не сгреши. Той и съотборникът му в екипа на Force India Адриан Сутил бяха единствените, които изкараха цялото състезание само с по два комплекта гуми, като германецът стигна десети до финала.

Седмата позиция за Люис Хамилтън бе под въпрос още преди началото на загряващата обиколка, когато механиците на Mercedes работиха трескаво по задните спирачки на неговия автомобил. Те се справиха със задачата си, но Хамилтън определено не бе във форма впоследствие. Световният шампион за 2008 г. се забави в трафика след първото си спиране, което провали не само стратегията на Mercedes, но и цялото му състезание.

Челната десетка допълниха Фелипе Маса, който през първата половина на надпреварата се движеше стабилно пред Алонсо, Серхио Перес (McLaren) и Сутил. Нико Хюлкенберг (Sauber) също трябваше да намери място в нея, но при второто си спиране германецът бе освободен прекалено рано и бе на косъм от това да се удари в Перес. Това бе отчетено от стюардите, които го наказаха с принудително минаване през бокса и го лишиха от възможността да завърши отново в топ 10. Пълните резултати от Гран при на Абу Даби може да видите тук.

Следващият старт за сезон 2013 във Формула 1 е Гран при на САЩ на 17 ноември.

Коментари
comments powered by Disqus