Люис Хамилтън (McLaren) спечели третата си победа за сезона, след като Себастиан Фетел (Red Bull) спука гума още в първата обиколка. Фернандо Алонсо (Ferrari) и Дженсън Бътън (McLaren) заеха другите две места на подиума.
Грешка при първите спирания остави Марк Уебър (Red Bull) на четвърта позиция, въпреки че австралиецът се опита да я компенсира с три стопа. Зад него останаха Фелипе Маса (Ferrari) и двамата пилоти на Mercedes GP Нико Розберг и Михаел Шумахер.
Шампионът е аут!
По традиция „Яс Марина” не предлага добри възможности за оспорвана надпревара, като и тазгодишното издание на Гран при на Абу Даби не направи изключение, въпреки че изпреваванията бяха повече от обикновено заради двете DRS зони. Това обаче съвсем не означава, че предпоследният кръг за сезон 2011 във Формула 1 не поднесе изненади. Напротив! Първата от тях дойде още в първата обиколка след изгасването на червените светлини.
Себастиан Фетел, който вчера спечели рекордния четиринайсети полпозишън в рамките на сезона, отново бе перфектен на старта, но още на втори завой излетя от трасето. Причината за това бе спуканата задна дясна гума, която не само го прати в дъното на колоната, но и разби главината и окачването на неговия автомобил. Това доведе и до отпадането на двукратния световен шампион, което бе и първо негово за сезона.
Лидер до финала
След като Фетел напусна надпреварата, колоната оглави Люис Хамилтън. В нито един момент британецът не изпусна първата позиция, въпреки че Фернандо Алонсо направи всичко по силите си, за да я атакува. Единствената възможност, която се откри пред него, дойде при вторите и последни за голяма част от пилотите спирания в боксовете. Алонсо остана с три обиколки повече на трасето спрямо Хамилтън, който в този момент губеше време заради трафика. Това обаче позволи на испанеца единствено да намали преднината на своя съперник до две секунди, като до края на надпреварата тя нарасна на осем.
Последното място на подиума зае Дженсън Бътън въпреки проблемите, които имаше със своя KERS. Именно те станаха причина Алонсо да мине пред него в осмия завой на първата обиколка, а малко по-късно и Марк Уебър да повтори успешната маневра на испанеца. При втория случай обаче Бътън контрааткува по перфектен начин в единайсети завой и отново мина пред австралиеца.
Най-накрая и Red Bull остана без подум
Уебър далеч не се бе отказал да се бори за място на подиума, но това направиха неговите механици. Цели 9,6 секунди им бяха нужни, за да изпълнят първия му стоп, което го прати зад Маса. За да компенсира това изоставане, Марк заложи на стратегия с три бокса, като последната му серия с по-твърдите гуми на практика продължи само една обиколка. Тя даде известен резултат, защото пилотът на Red Bull мина пред Маса, но пък остана четвърти, на близо десет секунди зад Бътън.
Фелипе Маса също имаше шанс да завърши пред Уебър, но първо откъснал се от автомобила на Пастор Малдонадо (Williams) аеродинамичен компонент го забави, а впоследствие завъртане в първи завой шест обиколки преди финала на практика го лиши от всички шансове за по-предно от петото място.
В зоната на точките
Нико Розберг избра стратегия с максимално късно второ спиране, която се оказа също толкова успешна, колкото и стандартната на Шумахер. По този начин на финала двамата заеха местата, на които се намираха още в рамките на първата обиколка. Force India пък е все по-близо до шестата позиция при конструкторите, след като Адриан Сутил и Пол ди Реста завършиха осми и девети. Последното място в топ 10 зае Камуи Кобаяши, който осем обиколки преди края изпревари съотборника си в екипа на Sauber Серхио Перес.
Гран при на Абу Даби даде възможност на Фетел да изравни рекорда на Найджъл Менсъл за най-много полпозишъни в рамките на един сезон, но пък му отне възможността да стигне и до постижението на Михаел Шумахер от 13 победи за една година. Дали двукратният световен шампион все пак ще завърши подобаващо сезон 2011, ще разберем след две седмици в Бразилия.