Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Австралия: Бътън бе най-бърз в първата тренировка

16.03.2012 04:56
Туит

Дженсън Бътън постави началото на сезон 2012 във Формула с най-бърза обиколка в първата свободна тренировка за Гран при на Австралия. Челната тройка допълниха съотборникът му Люис Хамилтън и пилотът на Mercedes Михаел Шумахер.

Дебютната сесия за сезон 2012 във Формула 1 започна при мокра писта, но постепенно условията на трасето в Мелбърн започнаха да се подобряват и пилотите преминаха към интермедиа, а впоследствие – и към сликове. Камуи Кобаяши (Sauber) първи се престраши да излезе на пистата с медиум гумите на Pirelli и това даде веднага резултат – японецът спря хронометрите на 1:31.751, като преди това най-доброто му постижение с интермедиа опцията, което също му гарантира челната позиция, бе 1:36.906.

За кратко Марк Уебър (Red Bull) оглави класирането час след началото на тренировката преди да дойдат силните минути за екипа на Mercedes. Михаел Шумахер и Нико Розберг си размениха серия от най-бързи обиколки, като в крайна сметка седемкратният световен шампион се установи в челото с 1.28.235. Този резултат не бе подобрен до финалните минути на сесията, когато по-добрите условия на пистата дадоха възможност на Дженсън Бътън да запише две рекордни обиколки, последната от която му гарантира първото място с 1:25.560.

Люис Хамилтън също имаше възможност да се пребори за челната позиция, но Нико Розберг се оказа пред него във финалния сектор от бързата му обиколка, което бе и причината британецът да остане на втора позиция, следван от Михаел Шумахер. На десета зад германеца пък завърши Фернандо Алонсо, който в самия край на сесията бе само на косъм от това да излети от пистата. Пилотът на Ferrari все пак увладя своя автомобил, което не може да се каже за Фелипе Маса. Четвърт час преди финала бразилецът стъпи на тревата към подхода за девети завой, задницата му поднесе и се озова в чакъла. В резултат на тази грешка Маса завърши на незавидната осемнайсета позиция.

Марк Уебър остана едва пети, а съотборникът му в екипа на Red Bull Себастиан Фетел – единайсети, като и двамата не работеха активно по квалификационните симулации и със сигурност имат още какво да покажат. Шестият Нико Розберг пък изпревари с две десети Даниел Рикардо (Toro Rosso), който записа първата обиколка за сезон 2012 в началото на сесията.

Финалните опити изведоха Пастор Малдонадо на осма позиция, но темпото на Williams по време на първата тренировка далеч не изглеждаше обещаващо. Ако се съди по времената, същото може да се каже и за екипа на Lotus. Причината Кими Райконен да остане едва девети обаче е, че финландецът прекара по-голяма част от времето в бокса, докато механиците на Lotus работеха по кормилната рейка на неговия автомобил. Въпреки това в края на сесията Кими спря хронометрите на 1:29.415 и изпревари с една десета Камуи Кобаяши.

Двама пилоти останаха без време след първата свободна тренировка, но това едва ли е изненада с оглед на проблемите в HRT. Нараин Картикеян паркира своя автомобил половин час след началото заради проблем с датчика за наглягане на маслото, а Педро де ла Роса въобще не излезе на пистата, тъй като механиците на испанския тим все още сглобяваха неговия болид.

Втората тренировка за Гран при на Австралия започва в 07:30 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus