Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Австралия: Фетел спечели безапелационно полпозишъна

26.03.2011 08:22
Туит

Световният шампион Себастиан Фетел (Red Bull) не остави никакъв шанс на съперниците си и спечели полпозишъна за Гран при на Австралия. На цели осем десети зад него остана вторият Люис Хамилтън (McLaren), който с последната си бърза обиколка изпревари Марк Уебър (Red Bull).

Фетел започна сезон 2011 така, както завърши миналогодишния – с полпозишън. Германецът нямаше абсолютно никакви проблеми в Q1 и Q2, а още при първия си опит в третата квалификационна сесия спря хронометрите на 1:23.529 минути, което е и най-доброто постижение за целия състезателен уикенд. Този резултат можеше дори да бъде подобрен, но Фетел върна газта в третия сектор на последната си обиколка и остана на 79 хилядни от предишното си постижение.

Ако се съди по темпото, което зададе Фетел, то Марк Уебър категорично трябваше да е на втора позиция. Още по време на свободната тренировка обаче се видя, че с меките гуми австралиецът е значително по-бавен от съотборника си, което е и причината той да потегли утре от втора стартова редица. Естествено, за това заслуга има и Люис Хамилтън, който в типичния си агресивен стил се пребори за второто място, въпреки че имаше проблеми с KERS. Добрата форма, която McLaren демонстрира с опшън гумите, бе затвърдена от четвъртата позиция на Дженсън Бътън.

При Ferrari ситуацията с мекия комплект на Pirelli съвсем не бе толкова добра. Фернандо Алонсо и Фелипе Маса имаха само по-един комплект от него за финалната фаза от квалификациите, което естествено се отрази върху представянето им. Двукратният световен шампион все пак се класира пети, но Маса утре ще трябва да стартира осми, след като се завъртя на първи завой в Q3.

Виталий Петров демонстрира, че екипът на Renault заслужено го е ангажирал за втора поредна година и зае отличното шесто място. Неговият съотборник Ник Хайдфелд обаче се представи далеч под възможностите си. Заместникът на контузения Кубица отпадна още в първата сесия, след като бе изпреварен в нея от дебютанта Пол ди Реста (Force India). И Mercedes остана само с един представител в топ 10, а именно седмия Нико Розберг, след като Михаел Шумахер пропусна третата сесия само за 89 хилядни.

Sauber и Toro Rosso поднесоха най-приятните изненади в днешната квалификация. Камуи Кобаяши и Серхио Перес нямаха абсолютно никакъв проблем с преодоляването на първата сесия и докато за новака втората се оказа непосилна задача, то Кобаяши не само я прескочи, но и завърши девети в нея. Челната десетка допълни Себастиен Буеми.

Най-голямото разочарование пък бе за екипа на Williams. Рубенс Барикело изтърва своя автомобил на спирането за трети завой още в началото на втората сесия и остана едва 17-и, а дебютантът Пастор Малдонадо не можа да се пребори за нищо повече от 15-ото място.

Както се и очакваше трите нови отбора, които започнаха втората си година във Формула 1, останаха в дъното на колоната. И докато за Lotus и Virgin това не е съществен проблем, то за HRT е наистина разочароващо, защото нито Витантонио Лиуци, нито Нараин Картикеян покриха стандарта от 107%. Това означава, че двамата няма да стартират утре, като единствената утеха за HRT е, че F111 все пак участва в квалификациите и дори нарави по 11 обиколки с всеки един от двамата пилоти.

Стартът за Голямата награда на Австралия е в неделя от 09:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus