Нико Розберг и Williams останаха начело в таблицата и след втората свободна тренировка за Гран при на Австралия.
Германецът записа три най-бързи обиколки по време на сесията и с привидна лекота запази първото си място от сутринта. Рубенс Барикело (Brawn GP) и Ярно Трули (Toyota) допълниха челната тройка и потвърдиха предположенията, че автомобилите с нестандартна конфигурация на дифузора имат осезаемо предимство спрямо останалите.Трули и неговият съотборник в екипа на Toyota Тимо Глок оглавяваха класирането в началото на сесията, но половин час след началото й Нико вдигна летвата на 1:26.293 минути. При един от следващите си опити германецът слезе на 1:26.142, а след като сложи нови гуми, отново подобри постижението си - 1:26.053, което е и най-добрият резултат за уикенда.
Единственият пилот в първата седмица, чийто автомобил е със стандартен дифузор, е Марк Уебър (Red Bull). Австралиецът, който доскоро ходеше с патерица, завърши на три десети зад Розберг и зае четвърта позиция, изпреварвайки Дженсън Бътън (Brawn GP), Тимо Глок (Toyota) и Казуки Накаджима (Williams). Съотборникът му Себастиан Фетел даде осмо време, но за втори пореден път не можа да завърши сесията. При спирането за четвърти завой едното от колелата на германеца попадна в тревната площ, автомобилът се завъртя и Фетел пое към бокса половин час преди края на тренировката.
Force India отново демонстрира впечатляващо темпо. Адриан Сутил и Джанкарло Фисикела заемаха челни позиции в началото на сесията, за да завършат на девето и тринайсето място. Фелипе Маса се оплакваше от поведението на своя автомобил при спиране, но даде десето време, докато неговият съотборник в екипа на Ferrari Кими Райконен остана единайсети.
В действителност нито един от тримата световни шампиони не намери място в челната десетка. Фернандо Алонсо изведе Renault на дванайсета позиция, докато Люис Хамилтън имаше сериозни проблеми с настройките на своя автомобил и завърши едва осемнайсети.
Кирил
По този въпрос едва ли някой освен отборите и Бърни знаят какво се случва >:-)
Tra La La
Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун напълно отрече появилите се твърдения от страна на отборите и тяхната асоциация ФОТА, че им дължи много пари за последните три години. Според собственика на комерсиалните права, всичко е изплатено отдавна и "Formula One Administration Limited (FOA)" не дължи нищо на никого за сезони 2006, 2007 и 2008. Както е известно, през последните дни стана ясно, че част от отборите дори са заплашвали да бойкотират Гран при на Австралия, ако не им се платят дължимите суми. Напрежението в Мелбърн е голямо, а след среща на ФОТА стана ясно, че екипите са много ядосани на Екълстоун. Сега времената са особено тежки, заради световната финансова криза. Бърни обясни, че договорът "Конкорд" - споразумение, което регламентира комерсиалните, спортни и търговски правила във Формула 1 и се подписва между отборите, Екълстоун и ФИА и също регулира кой какви пари получава, е изтекъл в края на 2007 година и от тогава FOM има договорка с някои от екипите за разпределение на приходите. Екълстоун обясни, че няма намерение да говори с ФОТА като организация, а иска да си комуникира с отборите отделно. Британецът иска отборите да подпишат нов "Конкорд", но за сега те отказват. Вицепрезидентът на ФОТА Джон Хаует призна, че напрежение има, но за бойкот към този момент не можело да става и дума. Според някои информации от Мелбърн, част от тимовете дори обмисляли и оттегляне от шампионата.