Подиумът на Даниел Рикардо и Red Bull в Австралия бе отнет, след като ФИА е отчела по-висок от максимално позволения дебит на горивото към двигателя на Renault.
Успоредно с прехода от 2,4-литровите атмосферни мотори към 1,6-литровите турбо хибриди ФИА наложи ограничение по отношение разхода на гориво. Всеки пилот има на разположение максимум 100 килограма за цялото състезание, но същевременно максималният дебит не трябва да надвишава 100 килограма за час.
При Даниел Рикардо не е изпълнено второто условие. "По време на състезанието при автомобила с номер 03 е отчетено регулярно надвишаване на дебита от 100 килограма за час", гласи доклада на техническия делегат Джо Бауер. "Тъй като това е в разрез с правилника, отнасям случая към стюардите, за да вземат съответното решение."
Комисарите в надпреварата нямаха друг избор освен да изключат Даниел Рикардо от крайното класиране, въпреки че екипът на Red Bull оспорва позицията на ФИА. Според Кристиан Хорнер дебитомерът, който Федерацията инсталира на автомобилите, е дал грешни показания, тъй като този, монтиран от Red Bull, не е отчел превишаване на максимално допустимите стойности.
Рикардо завърши домашната си Гран при на Австралия на втора позиция, след като в последните няколко обиколки задържа зад себе си дебютанта Кевин Магнусен (McLaren). След изключването му от крайното класиране датчанинът излиза втори, а съотборникът му Дженсън Бътън прави подиума на McLaren двоен.
Междувременно стюардите на надпреварата, оглавявани от Емануеле Пиро, прецениха, че Камуи Кобаяши (Caterham) не е виновен за удара с Фелипе Маса (Williams) в началото на състезанието. Повреда в спирачната система на японеца е довела до катастрофата, а не пилотска грешка.