Причината за наказанието е непланирана смяна на скоростната кутия
На пръв поглед Себастиан Фетел нямаше никакви проблеми в Баку и логично се качи на подиума. Инспекцията след края на надпреварата обаче е показала, че скоростната кутия на германеца може да дефектира във всеки един момент и да доведе до отпадането му.
Това е и причината Фетел да получи нова трансмисия за Гран при на Австрия, което ще му коства пет места назад на стартовата решетка. Изпреварванията на "Ред Бул Ринг" обаче не представляват проблем и при една силна квалификация Фетел има напълно реални шансове да се качи отново на подиума.
Междувременно Скудерията обяви, че е използвала още един жетон за развитието на двигателя си. По непотвърдена информация промените са по MGU-K системата, която е заменена и при Фетел, и при Кими Райконен. Двамата пилоти на Ferrari ще получат и нови двигатели с вътрешно горене за Гран при на Австрия.
Другата интересна новина около италианския тим е свързана с Halo системата за защита на кокпита, която бе представена на "Ред Бул Ринг". Втората версия има някои структурни промени спрямо предшественика си, които целят подобряване на безопасността, а успоредно с това е и по-лека.