Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Бахрейн: Двойна победа за Ferrari

14.03.2010 15:07
Туит

Фернандо Алонсо спечели още при дебютния си старт с екипа на Ferrari, а Фелипе Маса завърши втори. Люис Хамилтън (McLaren) допълни челната тройка, след като технически проблем остави Себастиан Фетел (Red Bull) на четвърта позиция.

Нико Розберг спечели вътрешната битка в екипа на Mercedes GP и финишира пети, на близо 4 секунди пред Михаел Шумахер, който маркира завръщането си във Формула 1 с шеста позиция. От новите отбори най-добре се представи този на Lotus, въпреки че Хейки Ковалайнен и Ярно Трули завършиха в дъното на колоната.

На старта

Гран при на Бахрейн започна по фантастичен начин за Себастиан Фетел, който стартира от първа позиция и с лекота я запази при загасването на червените светлини, въпреки агресивните атаки на двамата пилоти на Ferrari зад него. Първоначално изглеждаше, че Фелипе Маса ще се залепи зад автомобила на Фетел, но неговият съотборник Фернандо Алонсо го атакува още във втория завой и мина напред. Междувременно Нико Розберг се шмугна пред Люис Хамилтън, а Марк Уебър (Red Bull) изгуби няколко позиции.

Така след първата обиколка челната десетка формираха Фетел, Алонсо, Маса, Розберг, Хамилтън, Шумахер, Уебър, Дженсън Бътън (McLaren), Витантонио Лиуци (Force India) и Рубенс Барикело (Williams), а деветият и десетият от квалификациите Роберт Кубица (Renault) и Адриан Сутил (Force India) се смъкнаха в дъното на колоната след контакт помежду им в първия завой.

Фетел с диригентската палка

След оспорваната битка в първата обиколка интригата постепенно угасна и интересните моменти се ограничаваха единствено до пилотите на новите отбори, които отпадаха един след друг. В челото Себастиан Фетел уверено водеше колоната, като десетина тура след старта пилотът на Red Bull се беше откъснал на повече от три секунди спрямо Алонсо. Статуквото се запази и след влизанията в бокса, които повечето от водещите отбори направиха между 16 и 18 обиколка.

И когато по всичко личеше, че Фетел ще спечели безпроблемно първата си победа за сезона, повреда в ауспуха на RB6 забави драстично темпото му. Алонсо моментално навакса изоставането си и в края на 34-ия тур с лекота го изпревари, за да оглави колоната. Аналогичното упражнение изпълни и Фелипе Маса след броени секунди, а Люис Хамилтън, който междувременно мина пред Розберг при смяната на гумите, остави Фетел зад себе си четири обиколки по-късно.

Двойна победа за Скудерията

Алонсо се откъсна бързо напред и с лекота запази първата позиция до финала, но неговият съотборник Фелипе Маса срещна известни трудности. Бразилецът бе инструктиран да върне газта, за да пази гориво, а четири обиколки преди финала бе на път да се завърти, въпреки че третият Люис Хамилтън се движеше далеч зад него. При все това Маса удържа втората позиция до финала, с която ознаменува завръщането си във Формула 1 след злополучната Гран при на Унгария миналата година.

Себастиан Фетел все пак удържа четвъртото място, въпреки че в самия край на надпреварата бе застигнат и от петия Нико Розберг, а Михаел Шумахер завърши първото си състезание след Гран при на Бразилия 2006 на шеста позиция. Настоящият световен шампион Дженсън Бътън така и не можа да компенсира изоставането си от квалификациите и финишира седми, а челната десетка, която от 2010 г. образува заонаа на точките, допълниха Марк Уебър, Витантонио Лиуци и Рубенс Барикело.

В задни позиции

Екипът на Renault бе най-бързият след Голямата четворка, но завърши надпреварата в Бахрейн без точки. Роберт Кубица направи много силно каране, но заради катастрофата в първия завой остана единайсети на финала. Дебютантът Витали Петров пък отпадна в 14-ата обиколка заради повреда в окачването, като преди това се движеше на впечатляващата единайсета позиция.

Гран при на Бахрейн трябваше да даде отговор и на въпроса кой от новите тимове е най-добре подготвен за началото на сезона. И го направи по най-категоричен начин, тъй като единствено пилотите на Lotus стигнаха до финала. Хейки Ковалайнен финишира петнайсети, а Ярно Трули – седемнайсети, въпреки че в края на състезанието получи повреда и изостана драстично. Останалите новаци обаче отпаднаха още преди надпреварата да бъде преполовена – Карун Чандор (HRT) във втората обиколка, Лукас ди Граси (Virgin) в третата, Тимо Глок (Virgin) в 17-ата, а Бруно Сена (HRT) в 18-ата.

Картите вече са на маса. Второто раздаване е на 28 март в Малайзия.

Коментари
comments powered by Disqus