Пилотът на Brawn GP спечели трета победа за сезона и увеличи на 12 точки преднината си в шампионата на пилотите. Себастиан Фетел (Red Bull) завърши втори, а потеглилият от полпозишън Ярно Трули (Toyota) допълни челната тройка.
Хамилтън изведе McLaren на четвърта позиция, най-доброто постижение за британеца и неговия тим от началото на сезона, а Рубенс Барикело (Brawn GP) завърши пети. Шестият Кими Райконен спечели първите три точки за екипа на Ferrari, а Тимо Глок (Toyota) и Фернандо Алонсо (Renault) допълниха челната осмица.
Toyota начело на колоната
Гран при на Бахрейн започна по отличен начин за стартиралия от втора позиция Тимо Глок. Германецът реагира най-бързо при загасването на червените светлини и оглави колоната още след първия завой. Неговият съотборник в екипа на Toyota Ярно Трули се забави леко на старта, но удържа атаките на третия Люис Хамилтън, който междувременно бе изпреварил Себастиан Фетел и Дженсън Бътън.
Пилотът на McLaren имаше предимство на старт-финалната права благодарение на допълните 80 конски сили, които генерира системата KERS, но в началото на втората обиколка Бътън мина пред него и моментално се залепи зад двата автомобила на Toyota. Хамилтън остана четвърти, а потеглилият от трета позиция Фетел се движеше пети. Челната осмица след втория тур допълваха Рубенс Барикело, Кими Райконен и Фернандо Алонсо.
Стратегическо надлъгване
Първите спирания бяха решаващи за крайния изход на състезанието. Двамата пилоти на Toyota натрупаха минимална преднина спрямо третия Бътън преди да посетят бокса, но състезателните инженери на японския тим решиха и Трули, и Глок да карат с по-твърдия комплект гуми за втората серия обиколки. Медиум опцията на Bridgestone Potenza загряваше значително по-бавно от супер софт варианта и Бътън, който разчиташе на по-дълъг първи стинт, натрупа достатъчно преднина в челото, за да остане пред двамата пилоти на Toyota и след излизането си от бокса.
Докато за Ярно Трули решението на Toyota да заложи на по-твърдия комплект за втората серия обиколки бе приемливо - италианецът се движеше втори, то за Глок бе наистина фатално. Тимо попадна в трафик, губеше по две секунди на обиколка и се смъкна на шеста позиция. Междувременно Фетел, който разчиташе на най-дълга първа серия обиколки от претендентите за победата, мина пред Хамилтън, а Барикело прогресира до петото място.
Трета победа за Бътън
След като оглави колоната Бътън започна систематично да трупа преднина в челото. 20 тура преди края британецът посети за втори и последен път бокса и без никакви проблеми се върна на пистата отново като лидер. Единствената въпросителна преди финалната фаза от надпреварата бе с каква преднина ще победи втория Фетел. Карираният флаг за Гран при на Бахрейн отчете 7,187 секунди аванс за пилота на Brawn GP, който спечели третата си победа за сезона и вече оглавява шампионата на пилотите с 12 точки аванс спрямо втория Рубенс Барикело.
Фетел удържа атаките на третия Ярно Трули и за втори пореден път изведе Red Bull на подиума. Хамилтън остана четвърти, а Барикело, който бе единственият пилот, избрал стратегия с три влизания в бокса, завърши пети. На пет секунди зад бразилеца финишира Кими Райконен, спечелил първите три точки за Ferrari през този сезон. Финландецът измести максимално назад второто си спиране, което му даде предимство спрямо седмия Тимо Глок. За Фернандо Алонсо и Renault остана последната точка, а Нико Розберг (Williams) и Нелсън Пикет (Renault) допълниха челната десетка.
Провал за BMW Sauber и Маса
Гран при на Бахрейн поднесе поредното разочарование за Фелипе Маса и екипа на BMW Sauber. На старта бразилецът имаше контакт с Райконен и Барикело, което стана причина първото му спиране в бокса да се случи още в третата обиколка. Впоследствие цялата стратегия на Маса пропадна и той остана четиринайсети на финала.
За Роберт Кубица и Ник Хайдфелд състезанието далеч не беше по-леко. Полякът завърши осемнайсети, а Хайдфелд – деветнайсети, след като и двамата трябваше да посетят бокса за смяна на носа след края на първата обиколка.
Четири кръга след началото на сезона Brawn GP води убедително при на конструкторите с 22,5 точки преднина спрямо втория Red Bull. Дали доминацията на преобразения тим на Honda ще продължи и в европейската фаза от шампионата, престои да видим на 10 май в Барселона, която е домакин на петия старт за сезон 2009.