Ferrari постигна първа двойна победа за сезона, след като Фелипе Маса спечели Гран при на Бахрейн, а негов подгласник стана световният шампион Кими Райконен. Трети завърши стартиралият от полпозишън Роберт Кубица.
За втора поредна година Фелипе Маса печели старта за Голямата награда на Бахрейн. Пилотът на Ferrari потегли от втора позиция, но още на старта изпревари Роберт Кубица и остана начело до финала на надпреварата. Втори завърши световният първенец Кими Райконен, който със спечелените осем точки оглави класирането при пилотите. Основният му претендент за титлата Люис Хамилтън остана едва тринайсети.
Първите обиколки
Гран при на Бахрейн бе едно от най-монотонните състезания през сезона, но предложи много емоции на старта. Маса потегли отлично и още преди първия завой оглави колоната. Зад него оспорвана битка водеха Кубица, Райконен, Ковалайнен и Хайдфелд, в която надделя световният шампион. В началото на втората обиколка Кими вече се движеше втори, следван от Кубица, Ковалайнен, Хайдфелд, Трули, Розберг и Уебър.
Изненадата на старта сътвори пилотът на McLaren Люис Хамилтън, който потегли лошо и от трета позиция изведнъж се озова на десета зад Фернандо Алонсо. При един от опитите си да мине напред Хамилтън се удари в болида на испанеца и повреди носа и предното крило на своя автомобил. Принудителното влизане в бокса остави Люис в дъното на колоната, като тринайсетата позиция на финала бе програма максимум с оглед на сериозните проблеми на старта.
Без промени в челото
След интересните начални обиколки постепенно състезанието придоби монотонен характер. Маса и Райконен се откъснаха в челото, а зад тях се движеше Кубица. Другият пилот на BMW Sauber Ник Хайдфелд междувременно изпревари Ковалайнен и излезе на четвърта позиция.
Водещите тимове използваха сходни стратегии (единствено Кубица разчиташе на малко по-къса първа серия обиколки), поради което размествания в челото до финала нямаше. Маса спечели първата си победа за сезона и втора поредна в Бахрейн, а с второто си място Райконен излезе начело при пилотите с актив от деветнайсет точки. Адмирации заслужи и екипът на BMW, който благодарение на третата позиция за Кубица и четвъртата на Хайдфелд оглави класирането при производителите.
Провал за McLaren
За второ поредно състезание Ковалайнен изпревари своя съотборник, но едва ли това радва финландеца. След провала на Хамилтън McLaren остана на трета позиция при конструкторите, а по всичко личи, че вече има не един съперник за титлата в лицето на Ferrari, а двама с оглед огромния прогрес в BMW. Рон Денис обаче е категоричен, че едва в Барселона ще имаме ясна картина относно разпределението на силите.
Факт е, че на този етап McLaren изостава спрямо другите два претендента за титлата. Единственото успокоение за базирания в Уокинг тим е най-бързата обиколка, кято Хейки Ковалайнен постигна в края на надпреварата.
В задни редици
Ярно Трули (Toyota), Марк Уебър (Red Bull) и Нико Розберг (Williams) са останалите трима пилоти, които намериха място в зоната на точките. Истински напечено обаче бе зад тях, където Тимо Глок и Фернандо Алонсо си оспорваха деветото място. Бившият световен шампион имаше предимство по време на първата серия обиколки, въпреки че задното крило на неговия болид пострада при удара с Хамилтън, но Глок го изпревари с по-късното спиране в бокса.
След Гран при на Бахрейн керванът на Формула 1 се завръща в Европа. Първото от серията състезания на Стария континент е на пистата „Каталуня” в Барселона (25-27 април).