Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Белгия: Сензационен полпозишън за Фисикела

29.08.2009 14:59
Туит

Пилотът на Force India ще стартира от първа позиция Гран при на Белгия, след като фаворитите отпаднаха още във втория тур. Ярно Трули (Toyota) завърши втори, а Ник Хайдфелд (BMW Sauber) допълни челната тройка.

Това е първи полпозишън за Фисикела от 2006 г. насам, когато караше за екипа на Renault и общо четвърти в неговата кариера. За първи път и пилот на Force India ще потегли от челото на колоната.

Квалификациите за Гран при на Белгия се развиха по най-неочаквания начин, като първата изненада поднесе Дженсън Бътън (Brawn GP), който отпадна още във втория квалификационен тур. Лидерът в шампионата остана едва четиринайсети и за първи път през този сезон не намери място сред десетимата най-бързи.

В McLaren също имаха сериозни проблеми със своя автомобил. Хейки Ковалайнен завърши петнайсети, а победителят от Гран при на Унгария Люис Хамилтън даде дванайсето време. Сребърните стрели стрели губеха най-много време във втория сектор, където липсата на даунфорс затрудни в максимална степен и Хамилтън, и Ковалайнен. Същевременно световният шампион призна, че системата KERS не им е дала предимството, на което са се надявали преди началото на състезателния уикенд.

Тринайсетият Фернандо Алонсо (Renault) също отпадна след втория тур, което направи изключително нетипична първата десетка, взела участие в решителния трети. Първоначално изглеждаше, че двамата пилоти на Red Bull и Рубенс Барикело (Brawn GP) ще се борят за полпозишъна, но температурата на „Спа” се повиши значително и обърка сметките на фаворитите. Повечето пилоти се прибраха в бокса, за да сложат по-твърдия вариант на Bridgestone Potenza, като при последвалите опити първо Ник Хайдфелд, а впоследствие неговият съотборник в BMW Роберт Кубица и Ярно Трули оглавиха класирането.

И когато всички очакваха отговора на Red Bull и Барикело, изведнъж Фисикела, останал с меките гуми, излезе начело с време 1:46.308 минути. Този резултат се оказа и най-добрият за последния решителен тур, тъй като нито един от останалите пилоти на пистата не можа да подобри времето на италианеца в края на сесията

Рубенс Барикело излезе на четвърта позиция, подобрявайки със скромните 73 хилядни резултата на петия Кубица, а Кими Райконен (Ferrari) остана шести. Екипът на финландеца допусна стратегическа грешка днес, тъй като Кими пресече финалната линия една секунда след края на позволените 10 минути и не можа да направи последната си бърза обиколка. Тимо Глок (Toyota) завърши седми, а челната десетка допълниха Себастиан Фетел (Red Bull), неговият съотборник Марк Уебър и Нико Розберг (Williams).

Лука Бадоер (Ferrari) започна силно квалификациите и бе на път да се измъкне от дъното на таблицата, но при един от последните си опити в първия квалификационен тур изтърва шестия завой и излетя в чакъла. По този начин италианецът отново ще потегли от последната двайсета позиция, което означава, че по всяка вероятност за Гран при на Италия след две седмици Ferrari ще търси нов заместник на контузения Фелипе Маса. Инцидентът с Бадоер стана причина за появата на жълтите знамена, които провалиха последната бърза обиколка на новака Ромен Грожан (Renault), завършил на предпоследната деветнайсета позиция.

Стартът за Голямата награда на Белгия е в неделя от 15:00 часа българско време.

Коментари
comments powered by Disqus