Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Белгия: Трета поредна победа за Кими на "Спа"

16.09.2007 17:09
Туит

За трети пореден път Кими Райконен спечели Гран при на Белгия. Пилотът на Ferrari контролира надпреварата от самото начало до края й и нито за миг не позволи на втория Фелипе Маса да атакува лидерската позиция. Трети завърши Фернандо Алонсо, който вече изостава само на две точки от лидера при пилотите Люис Хамилтън.

Сапуненият сериал около шампионския скандал във Формула 1 приключи или поне така се надяваме. Страстите отново се пренесоха на пистата, където за пореден път един срещу друг застанаха четиримата най-силни пилоти през този сезон – Хамилтън, Алонсо, Райконен и Маса. 14-ият старт за сезона бе спечелен по категоричен начин от Кими Райконен, който съумя да запази макар и минималните си шансове да атакува шампионската титла при пилотите в оставащите до края на сезона три състезания. Втори завърши Фелипе Маса. Бразилецът поддържаше близко темпо на това на своя съотборник, но нито веднъж не получи шанс да атакува първата позиция. Истинска битка обаче се разрази между двамата пилоти на McLaren, които си оспорваха третото място. Фернандо Алонсо надделя над Люис Хамилтън в безкомпромисната борба на старта на надпреварата и на финала успя да намали преднината на англичанина в шампионата при пилотите само на две точки.

Стартът на “Спа” бе най-напрегнатият момент от цялото състезание. Райконен потегли отлично и оглави колоната. Втори потегли Маса, но още на първия завой зад него се залепиха двата болида на McLaren. Въпреки добрия старт на Алонсо и Хамилтън бразилецът успя да гардира втората позиция. Зад двата автомобила на Ferrari обаче се разрази люта битка. Алонсо влезе по безкомпромисен начин в първия завой и избута извън трасето по-младия си съотборник. Люис моментално се върна на пистата и за момент дори имаше минимално предимство спрямо испанеца. При излизането от “Чеврената вода” обаче световният шампион си възвърна третата позиция.

Болидите на Ferrari бяха значително по-бързи от машините на McLaren, което позволи на Райконен и Маса необезпокоявани да следват състезателните си стратегии. Кими бе по-лек в първата серия обиколки и натрупа минимален аванс спрямо Маса, който запази без проблеми до финала. Зад двамата пилоти на Скудерията обаче имаше известни неясноти. Хамилтън разчиташе на максимално удължен втори стинт, за да изпревари своя съотборник (Алонсо влезе в бокса по време на 33-ата обиколка, а Хамилтън – 5 по-късно). Преднината, която новакът натрупа, обаче се оказа недостатъчна и след втория пит той отново се озова зад световния шампион. Така Алонсо вече изостава само на две точки от своя пряк съперник за титлата три старта преди края на сезона.

Борбата в челото логично попадна в центъра на обективите, тъй като от нея зависи развитието на шампионата при пилотите. В задни позиции обаче бе не по-малко интересно. Хайдфелд заложи на дълга първа серия обиколки и въпреки че на старта бе изпреварен от Ковалайнен и Уебър, премина пети старт-финалната права в края на състезанието. Със стабилно представяне по време на цялото състезание и класическа стратегия с по две влизания в бокса Нико Розберг и Марк Уебър заеха съответно шесто и седмо място.

Истинската интрига обаче бе за последната точка. Хейки Ковалайнен заложи само на един пит, което си пролича ясно в първите обиколки, когато бе значително по-бавен от пилотите в челото. С хода на надпреварата обаче той се изкачи до петата позиция, но след влизането в бокса остана осми. Зад него се залепи Роберт Кубица, който само с няколко обиколки навакса изоставането си на стартовата решетка (полякът стартира 15-и заради смяна на двигателя преди квалификациите). Пилотът на BMW подложи на непрестанни атаки своя конкурент за последната точка, но Хейки се защитаваше умело и пресече финалната линия с минимален аванс спрямо Кубица. За шести пореден старт Ковалайнен завършва в зоната на точките, което съвсем не може да се каже за неговия съотборник Джанкарло Фисикела, отпаднал още в началото на днешното състезание.

В дъното на колоната също имаше приятни изненади. Витантонио Лиуци, който по време на тренировките се затрудняваше изключително много в настройването на своя болид, заложи на стратегия с едно влизане в бокса и изведе Toro Rosso на престижната дванайсета позиция. Прекият конкурент Spyker също показа огромен напредък. В-спецификацията на F8-VII най-накрая демонстрира така очаквания прогрес и изведе Сутил до четиринайсетото място.

С Гран при на Белгия Формула 1 напуска Европа и се отправя към далечна Япония. Пистата “Фуджи” повече от 30 години не е била домакин на старт от веригата Гран При, което е предпоставка за сериозни изненади. Ще има ли обрат в шампионата при пилотите, дали Ferrari и Кими Райконен ще се върнат в борбата за титлата, ще разберем на 30-ти септември.

Гран при на Белгия - класиране

1. К. Райконен Ferrari 1:20:39.066
2. Ф. Маса Ferrari + 4.695
3. Ф. Алонсо McLaren-Mercedes + 14.343
4. Л. Хамилтън McLaren-Mercedes + 23.615
5. Н. Хайдфелд BMW Sauber + 51.879
6. Н. Розберг Williams-Toyota + 1:16.876
7. М. Уебър Red Bull-Renault + 1:20.639
8. Х. Ковалайнен Renault + 1:25.106
9. Р. Кубица BMW Sauber + 1:25.661
10. Р. Шумахер Toyota + 1:28.558
11. Я. Трули Toyota + 1:43.633
12. В. Лиуци Toro Rosso-Ferrari + 1 об.
13. Р. Барикело Honda + 1 об.
14. А. Сутил Spyker-Ferrari + 1 об.
15. Т. Сато Super Aguri-Honda + 1 об.
16. А. Дейвидсън Super Aguri-Honda + 1 об.
17. С. Ямамото Spyker-Ferrari + 1 об.

Отпаднали

Дж. Бътън Honda  37 об.
А. Вурц Williams-Toyota 35 об.
Д. Култард Red Bull-Renault 30 об.
С. Фетел Toro Rosso-Ferrari 9 об.
Дж. Фисикела Renault 2 об.

Най-бърза обиколка

Ф. Маса Ferrari 1:48.036

Класиране при пилотите

1. Л. Хамилтън 97
2. Ф. Алонсо 95
3. К. Райконен 84
4. Ф. Маса 77
5. Н. Хайдфелд 56
6. Р. Кубица 33
7. Х. Ковалайнен 22
8. Дж. Фисикела 17
9. Н. Розберг 15
10. А. Вурц 13
11. М. Уебър 10
12. Д. Култард 8
13. Я. Трули 7
14. Р. Шумахер 5
15. Т. Сато 4
16. Дж. Бътън 2
17. С. Фетел 1

Класиране при конструкторите

1. Ferrari 161
2. BMW-Sauber 90
3. Renault 39
4. Williams-Toyota 28
5. Red Bull-Renault 18
6. Toyota 12
7. Super Aguri-Honda 4
8. Honda 2

Коментари
comments powered by Disqus