Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Бразилия: Девет поредни

24.11.2013 19:37
Туит

Себастиан Фетел спечели Гран при на Бразилия, деветата си поредна победа и общо тринайсетата за сезон 2013. Съотборникът му в екипа на Red Bull Марк Уебър сложи точка на кариерата си във Формула 1 с второ място, а Фернандо Алонсо (Ferrari) допълни челната тройка в последното състезание за годината.

С успеха на "Интерлагос" Фетел изравни рекорда на Алберто Аскари за най-много поредни победи във Формула 1, но и стана единственият състезател с такава серия в рамките на един-единствен сезон. Четирикратният световен шампион изравни още едно върхово постижение в Бразилия - за най-много победи в рамките на един сезон. Фетел спечели 13 от общо 19 Гран при тази година, докато през 2004 Михаел Шумахер бе номер едно в 13 от 18 състезания.

Победата на "Интерлагос" бе очаквана, но и съвсем не лесна за Фетел и Red Bull. Първият проблем дойде още при загасването на червените светлини, когато Нико Розберг (Mercedes) реагира по-добре на старта и изпревари Фетел. Темпото на Розберг обаче не бе достатъчно, за да го остави начело. Още във втората обиколка четирикратният световен шампион си върна лидерската позиция, а осем тура по-късно вече имаше аванс от седем секунди.

Когато изглеждаше, че всичко е решено в полза на Фетел, дойде втората критична ситуация за него и Red Bull. Контакт между Валтери Ботас (Williams) и Люис Хамилтън (Mercedes) на четвърти завой доведе до отпадането на финландеца и до спуканата гума на неговия съперник. За да неутрализират последиците от евентуалното излизане на автомобил за сигурност на пистата, лидерите поеха към бокса моментално. Първи при своите механици се озова Фетел, но в суматохата трябваше да изчака цели 13 секунди, докато върху автомобила му бъдат поставени и четирите твърди гуми.

Въпреки това забавяне Фетел остана в челото на колоната и единствено дъждът можеше да му попречи по пътя към деветата поредна победа. На "Интерлагос" обаче така и не заваля, което гарантира успеха на четирикратния световен шампион. Red Bull пък спечели третия си пореден двоен подиум благодарение на Марк Уебър. Австралиецът остана пети на старта, но с лекота изпревари Хамилтън, Розберг, а впоследствие на два пъти Фернандо Алонсо, за да стигне втори до финала в последното си състезание от Формула 1

Ferrari имаше отличен шанс да спечели второто място при конструкторите, но шест точки не достигнаха на Скудерията, за да изпревари Mercedes. Фернандо Алонсо направи максимума с оглед темпото на своя автомобил и финишира трети. Фелипе Маса обаче остана едва на седмо място, след като бе наказан с принудително минаване през бокса заради неколкократно пресичане на линията, ограждаща питлейна от пистата.

Сезон 2013 приключи за McLaren приемливо, след като Дженсън Бътън завърши четвърти, което е и най-силното постижение на тима през годината. Британецът заложи на стратегия с твърди гуми за първия стинт, но не тя бе определяща за добрия му резултат, а силното темпо на MP4-28. То позволи и на Серхио Перес да направи добро суъстезание. Заради катастрофата вчера и последвалата смяна на скоростната кутия вече бившият пилот на McLaren потегли едва деветнайсети, но си проби път до шестото място на финала. Между него и Бътън завърши Нико Розберг, който отново имаше проблеми с износването на гумите.

При Люис Хамилтън те не бяха толкова отчетливи, което му позволи да поддържа по-добро темпо от това на Розберг. В 48-ата обиколка обаче Хамилтън пое към бокса със спукана задна дясна гума заради контакта с Ботас, а впоследстиве трябваше отново да мине през питлейна, заради наказанието, което рейс контролът му наложи след инцидента. Това даде възможност на Маса и на Нико Хюлкенберг (Sauber) да минат пред него и завършат съответно седми и осми. За Хамилтън остана утехата от спечелените две точки, а за Даниел Рикардо - че намери място в топ 10 в последното си състезание с Toro Rosso.

Гран при на Бразилия бе кошмар не само за Хамилтън, но и за екипа на Lotus. Двигателят на Ромен Грожан блокира още в четвъртата обиколка, а Хейки Ковалайнен се забави много на старта и завърши едва четиринайсети. Това остави базирания в Енстоун тим на четвърто място при конструкторите зад Red Bull, Mercedes и Ferrari. Крайното класиране от надпреварата може да видите тук, а за шампионата - тук.

Сезон 2013 приключи напълно очаквано - с победа за новия стар шампион. Приключи и една цяла ера в света на Формула 1, тъй като надпреварата в Бразилия бе последната за 2,4-литровите атмосферни двигатели. Догодина те ще бъдат заменени от 1,6-литрови турбомотори, които би трябвало да променят драстично разпределението на силите. Дали ще бъде така, ще разберем на 16 март 2014.

Коментари
comments powered by Disqus