Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Бразилия: Хамилтън спечели последния си полпозишън с McLaren

24.11.2012 18:11
Туит

Люис Хамилтън спечели последната си квалификация с екипа на McLaren, а съотборникът му Дженсън Бътън остана само на 55 хилядни зад него. Двамата претенденти за титлата Себастиан Фетел (Red Bull) и Фернандо Алонсо (Ferrari) ще потеглят едва четвърти и осми.

Квалификацията за Гран при на Бразилия започна по начин, който предвещаваше много изненади. Заради падналия по-рано дъжд трасето бе мокро, а сцеплението – изключително ниско, което бе и причината Нико Хюлкенберг (Force India) да излезе на пистата с интермедиа гуми. Заради топлото време обаче състезателната линия изсъхна сравнително бързо и сликовете имаха сериозно предимство. Предимство имаше и Люис Хамилтън, който с лекота спечели Q1, даде второ време в Q2 и спря хронометрите на 1:12.850 при първата си бърза обиколка в Q3.

Вторите опити в третия квалификационен етап обаче бяха решителните, защото Марк Уебър (Red Bull) изпревари Хамилтън и за кратко оглави класирането преди британецът отново да си върне първата позиция с време 1:12.458. Изключително силен пък бе първият сектор на Дженсън Бътън, който по време на сутрешната тренировка показа, че е намерил верния път с настройките. Във втория и третия обаче темпото му спадна и той финишира на 55 хилядни зад съотборника си.

Превъзходството на McLaren на сухата „Интерлагос” бе очевидно, но прогнозите за утрешното състезания са, че ще вали. Вероятно това бе и причината Фетел да изостава като чисто темпо в квалификацията. Заради настройките за мокро, които германецът избра, той трябваше да се задоволи с четвъртата позиция на старта. Тя обаче е повече от добра на фона на слабото представяне на осмия Фернандо Алонсо. За втора поредна квалификация пилотът на Ferrari бе изпреварен от съотборника си Фелипе Маса, който даде пети резултат.

Не е изключено обаче Алонсо отново да се придвижи по-напред на стартовата решетка, при положение че Ferrari скъса пломбата на скоростната кутия на Маса. Същевременно шестото място на Пастор Малдонадо (Williams) може да бъде коригирано, тъй като венецуелецът игнорира червената светлина на входа на питлейна по време на Q2 и пропусна поисканото от ФИА претегляне на неговия автомобил.

Нико Хюлкенберг (Force India), който през 2010 г. спечели първия си полпозишън именно тук, завърши само на 32 хилядни зад Малдонадо, а зад Фернандо Алоно останаха Кими Райконен (Lotus) и Нико Розберг (Mercedes). Ромен Грожан (Lotus) също имаше напълно реален шанс да попадне в топ 10, но го пропиля още в края на първата квалификационна фаза. Французинът разби предното си крило в автомобила на Педро де ла Роса (HRT), който го блокира на последния завой, и утре ще стартира едва осемнайсети.

Началото на финалната за сезона Гран при на Бразилия ще бъде дадено в неделя от 18:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus