Фелипе Маса (Ferrari) спечели Гран при на Бразилия, но Люис Хамилтън (McLaren) се пребори за световната титла, след като на последния завой изпревари Тимо Глок (Toyota) и завърши пети.
Фернандо Алонсо изведе Renault на втора позиция, а със спечелените шест точки в Бразилия Кими Райконен (Ferrari) измести Роберт Кубица (BMW Sauber) от третото място в шампионата на пилотите. При конструкторите Скудерията очаквано остана на върха, като изпревари с цели 21 точки втория McLaren.
Бразилската Гран при преди година се оказа фатална за Люис Хамилтън, който по нелеп начин изгуби титлата в самия край на сезона. Британецът бе на крачка от това да се провали за втори пореден път, след като две обиколки преди финала Себастиан Фетел (Toro Rosso) се възползва от мократа писта и изпревари Хамилтън в битката за петото място. При тази ситуация Фелипе Маса печелеше шампионата, но на последния завой, в последната обиколка Фетел и Хамилтън изпревариха последователно четвъртия Тимо Глок и британецът спечели с една единствена точка титлатата, която миналата година изгуби със същата разлика. Но какво се случи преди двете феноменални последни обиколки?
Дъжд преди старта
Стартът за Голямата награда на Бразилия бе отложен с десет минути, тъй като малко преди началото на загряващата обиколка над „Интерлагос” се изсипа кратък, но достатъчен, за да намокри по-голяма част от трасето, порой. Всички пилоти, с изключение на Роберт Кубица, който реши да стартира от бокса с гуми за сухо, сложиха интермедиа за първата фаза от състезанието. Точно в 15:10 местно време червените светлини загаснаха и последния кръг за сезон 2008 във Формула 1 започна.
На старта лидерите потеглиха отлично, като първоначално конфигурацията от квалификациите се запази. Маса поведе колоната, а зад него Ярно Трули (Toyota) и Кими Райконен допълниха челната тройка. Надпреварата започна по план и за Люис Хамилтън, който въпреки че не потегли добре, запази четвъртата си позиция с помощта на втория пилот в McLaren Хейки Ковалайнен. Отваряйки завоя за своя съотборник обаче финландецът позволи на Алонсо да мине пред него. Изключително агресивно стартира и Фетел, който от седмо се изкачи на пето място. Така след края на първата обиколка Маса бе начело, следван от Трули, Райконен, Хамилтън, Фетел, Алонсо, Ковалайнен и Себастиен Бурде (Toro Rosso).
Още на втория тур обаче на пистата излезе кола за сигурност, тъй като малко след старта Дейвид Култард, Нелсиньо Пикет и Казуки Накаджима се удариха. Единствено японецът успя да продължи, а за съжаление на феновете техният сънародник и Култард, за когото старта на „Интерлагос” бе последен в кариерата, отпаднаха.McLaren спазва разписанието
При рестартирането на надпреварата три обиколки по-късно челната осмица остана непроменена, но междувременно пистата започна да изсъхва и част от пилотите се отправиха към бокса. Първи от претендентите за подиума това сториха Фетел и Алонсо, един тур след тях аналогичната операция извършиха Маса и Ковалайнен, а два – Трули, Кими и Хамилтън.
Въпреки непланирания пит Фелипе запази лидерската си позиция, докато Люис се движеше едва седми. С две прецизни маневри обаче претендентът за световната титла изпревари последователно Трули и озовалият се изненадващо в предни позиции заради необичайните атмосферни условия Джанкарло Фисикела (Force India). По-късно стана ясно, че Себастиан Фетел ще разчита на стратегия с едно допълнително спиране в бокса, което още повече свали напрежението от движещият се уверено към четвъртото място и титлата Люис Хамилтън.
Объркани сметки
Осем обиколки преди финала на бразилската Гран при обаче тим-шефът на McLaren Рон Денис бе изправен отново на нокти. Над „Интерлагос” започна пак да вали, което постави под въпрос сигурната на пръв поглед титла за Люис. След като всички водещи пилоти се отправиха към бокса за „интермедиа” гуми обаче конфигурацията в челото се запази. Но с едно единствено изключение - Тимо Глок.
Пилотът на Toyota реши да остане със сухия комплект до финала и изведнъж се озова на четвърта позиция със стабилна преднина спрямо петия Хамилтън. За капак на всичко Себастиан Фетел сякаш бе залепен за задното крило на британеца и определено не демонстрираше скрупули в битката за петото място, която щеше да реши шампионата. Междувременно конфигурацията в челото бе напълно ясна. Маса, Алонсо и Райконен вече си бяха гарантирали подиума.
Радост в бокса на Ferrari. Но за кратко...
Два тура преди финала чудото се случи. Фетел се възползва от момента, когато изостаналият с една обиколка Роберт Кубица пречеше на Хамилтън, и излезе на пето място. Темпото на германеца бе уникално и за Люис бе невъзможно да си върне позицията. Титлата за втори пореден път се изплъзваше от ръцете му, а Фелипе Маса вече бе пресякъл стартфиналната права пред погледа на стотиците хиляди полудели от радост бразилски фенове. В бокса на Ferrari всички се прегръщаха, но този път дъждът вместо да попречи, помогна на Хамилтън.
Пистата бе напълно мокра и останалият с гуми за сухо Тимо Глок се движеше с много по-ниско от това на останалите пилоти темпо. Един завои преди края на състезанието пред него мина Фетел, а впоследствие и Хамилтън. По този начин Глок остана на шеста позиция, а Люис спечели скъпоценните четири точки, които го направиха най-младият шампион в историята на Формула 1.
Останалото
Седми завърши Хейки Ковалайнен, а осми – Ярно Трули, който се завъртя дванайсет обиколки след старта и не можа да се възползва от второто място на грида. Никой обаче не се интересуваше от крайната конфигурация на челната осмица, тъй като всички погледи бяха отправени към новия шампион Люис Хамилтън и победителят в последното състезание за сезона Фелипе Маса, който със сълзи на очи се качи за шести път през този сезон на най-високата стълбичка на подиума.
През 2007 година след серия от грешки Хамилтън и McLaren загубиха по напълно нелеп начин титлата. Една по-късно Люис се реваншира за пропуска и доказа, че наистина може да бъде не само много бърз, но и изключително устойчив на външния натиск пилот. И да върне Рон Денис към далечната 1999 г. и шампионския триумф на Сребърните стрели и Мика Хакинен.
габровец
Колкото и да се напъва,"Хамито" е само бледо копие на Мика,който заради лошите коли на McLaren-Mercedes не успя да стане три последователни пъти световен шампион.Същото се случи и с Кими,на когото бяха на път да провалят кариерата му на пилот.Това му се удаде чак когато отиде във Ferrari.А това,че англичанин е станал световен шампион е добре(Деймън Хил беше достоен за титлата още през 1994)там пък го провали Шумахер към когото не питая особено добри чувства.Разликата между Хил и Хамилтън е,обаче космическа-както по отношение на пилотирането така и по начина на държание.Ако си спомняте Хил даже беше следван от едно момче на всяко състезание,а в Япония когато на това момче не му стигаха парите,Хил му пое разноските.Едва ли някой някога ще последва Хамилтън ако прекалява с демонстрацията на високо самочувствие,което дори и след като спечели титлата няма покритие.Видя се как Фетел го направи смешен и единствено късметът му помогна...
Hamito
Браво на Хамито, наистина показа голям възход в поведението си, за Фетел, Маса и останалите фифаристи им пожелавам бляскавата кариера на Баричело-вечния втори.
fen
Nai-posle pobeda za angli4anin, i to kakav - hubavec. Da si otdahnat i rodnite fenove - komentatorite! >:-)
F1
Жалко за Фелипе, тои заслужаваше титлата.
Sata
Тъпкано им се върна на всички жабари ФИАраристи и т.н. Един съвет от мен вземете си антикомплексарин в по-големи количества за около следващите 25 години! А на всички нормани хора и фенове на McLaren Mercedes честита победа!