Хамилтън спечели трета поредна победа и първата си в Бразилия
Нико Розберг спаси надпреварата на мократа „Интерлагос”, финиширайки на втора позиция. Два червени флага прекратиха състезанието, а автомобилът за сигурност водеше колоната цели четири пъти.
Гран при на Бразилия продължи близо три часа, след като на няколко пъти дъждът предизвика истински хаос на пистата. Драмите започнаха дори преди червените светлини да загаснат, тъй като Ромен Грожан (Haas F1) се завъртя още в обиколката, с която трябваше да заеме мястото си на стартовата решетка.
Но истинският екшън тепърва предстоеше! Седем обиколки автомобилът за сигурност водеше колоната, след което бе даден и същинският старт на състезанието. Себастиан Фетел (Ferrari) се оказа първата жертва на хлъзгавото трасе и след едно завъртане се смъкна в дъното на колоната.
Последва катастрофа на Маркус Ериксон (Sauber), който блокира питлейна и Бернд Майлендер отново поведе колоната за седем тура. Още при рестарта обаче Кими Райконен (Ferrari) катастрофира на старт-финалната права. Този път рейс контролът нямаше избор и състезанието бе прекратено.
Последва нов период с автомобил за сигурност, а малко по-късно и втори червен флаг заради засилия се междувременно дъжд. И когато най-накрая ситуацията се успокои донякъде, Фелипе Маса (Sauber) копира грешката на Ериксон и катастрофира на идентичното място.
Въпреки целия хаос на „Интерлагос” Люис Хамилтън бе непоклатим в челото. Британецът водеше във всяка една обиколка и напълно заслужено спечели третата си победа, която го доближи на 12 точки от Нико Розберг и първото място в шампионата.
Германецът завърши втори, но не и без помощта на късмета. Консервативният му подход го остави зад Верстапен в 32-ата обиколка, а 12 тура по-късно бе само на косъм от катастрофата, след като напусна трасето за кратко.
Red Bull също помогна на лидера в шампионата. Отборът на Кристиан Хорнър рискува с интермедиа гуми в средата на надпреварата, което първоначално изглеждаше правилното решение, но в последствие остави Макс Верстапен извън топ 10 след двете допълнителни спирания.
Въпреки това холандецът направи феноменален финален спринт и след като изпревари последователно Валтери Ботас (Williams), Даниел Рикардо (Red Bull), Даниил Квят (Toro Rosso), Естебан Окон (Manor), Луиш Фелипе Наср (Sauber) , Нико Хюлкенберг (Force India), Себастиан Фетел (Ferrari), Карлос Сайнц (Toro Rosso) и Серхио Перес (Force India), се върна отново в челната тройка. На няколко пъти Верстапен бе на косъм от отпадането, но по някакво чудо всеки път оставаше на пистата и с изумителна увереност си пробиваше път напред.
Серхио Перес завърши на перфектната четвърта позиция, която и бетонира Force India на четвъртото място в шампионата на конструкторите, а Фетел навакса изоставането си след грешката в началото и се пребори за петата позиция. Карлос Сайнц също бе перфектен и стигна шести до финала след напълно безгрешно представяне.
Седмият Нико Хюлкенберг можеше дори да се качи на подиума, но спукана гума още в самото начало го смъкна от четвърта позиция до дъното на колоната. Даниел Рикардо също може да съжалява за крайния резултат в Бразилия. Австралиецът получи пет наказателни секунди, след като смени гумите си при затворен питлейн и остана осми на финала.
Луиш Фелипе Наср завърши девети, но спечелените от него две точки може да донесат близо 30 милиона на Sauber, след като швейцарският тим изпревари Haas в класирането при конструкторите. Челната десетка допълни Фернандо Алонсо (McLaren), въпреки че при последния рестарт се завъртя и мина през зоната за сигурност. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Финалният кръг във Формула 1 за сезон 2016 ще ни отведе след две седмици в Абу Даби, където Люис Хамилтън и Нико Розберг ще определят шампиона при пилотите.