Световният шампион Себастиан Фетел (Red Bull) спечели шестата си победа от началото на сезона. Фернандо Алонсо (Ferrari) се пребори с Марк Уебър (Red Bull) в битката за второто място.
Люис Хамилтън (McLaren) се забави много на старта и в крайна сметка остана четвърти, а неговият съотборник Дженсън Бътън, който спечели старта в Канада преди две седмици, финишира едва шести. Между тях място намери Фелипе Маса (Ferrari).
Без да му мисли
Гран при на Европа на уличната писта във Валенсия за пореден път премина без особени емоции за лидера на надпреварата. Себастиан Фетел оглави колоната още при загасването на червените светлини, въпреки че Марк Уебър направи по-добър старт и в нито един момент не изпусна първото място.
С шестата си победа от осем състезания през този сезон Фетел вече се откъсна на 77 точки пред Уебър и Бътън, които си поделят втората позиция в шампионата на пилотите, а това се равнява на цели три победи и още две точки.
Пряк двубой
Битката за второто място бе далеч по-оспорвана. Марк Уебър изглеждаше фаворит за него по време на първите серии обиколки, въпреки че Фернандо Алонсо се движеше плътно зад австралиеца. В 21-ия тур обаче Алонсо получи отлична възможност за атака на правата преди дванайсети завой и се възползва по най-добрия начин от нея. Контраатаката бе мигновена. При вторите спирания екипът на Red Bull се справи по-добре от този на Алонсо и Уебър успя да си върне позицията.
Но не за дълго. Австралиецът допусна минимална грешка при подхода към питлейна за третия бокс, а впоследствие се озова в трафик, което от своя страна даде възможност на Алонсо отново да мине пред него. Разликата между двамата бе съвсем малка, а до финала оставаха 11 обиколки, но Уебър имаше проблеми със скоростната кутия в края на надпреварата и бе принуден да се примири с третото място.
Хамилтън срещу Маса
След двете кошмарни надпревари в Монако и Канада Люис Хамилтън най-накрая направи едно сравнително чисто състезание. Единственият проблем за британеца дойде на старта, когато заради прегрял съединител той пропусна пред себе си двамата пилоти на Ferrari. Още при първите спирания в бокса Хамилтън си върна позицията спрямо Фелипе Маса (Ferrari), но така и не можа да застигне групата на първите трима и финишира на четвърта позиция.
Петото място на Маса е добро от гледна точка на статистиката, но едва ли бразилецът е доволен от него. Пилотът на Ferrari направи най-добрия си старт от началото на сезона и не само че мина пред Хамилтън, но и изпревари своя съотборник Фернандо Алонсо, а впоследствие дори пробва да атакува Уебър. Този опит да излезе на второ място обаче му коства позицията спрямо Алонсо, а впоследствие неточната стратегия и забавянето при втория бокс, когато гайката на задна лява гума заяде, го оставиха и зад Хамилтън.
В битка със самите себе си
Състезанието не премина особено добре и за Дженсън Бътън (McLaren), който се забави на старта и трябваше да кара цели шест обиколки зад Нико Розберг (Meredes). Но не това бе основният проблем за бившия световен шампион, а фактът, че темпото му бе значително по-слабо от това на лидерите. За капак Бътън имаше проблеми със своя KERS в средата на надпреварата и в крайна сметка остана шести, като по този начин позволи на Уебър да го изравни по точки в класирането за шампионата.
Седмата позиция бе за Нико Розберг, който нямаше какво да направи, след като Бътън го изпревари в началото на надпреварата. Съотборникът му Михаел Шумахер обаче дори не можа да влезе в зоната на точките. При излизането си от питлейна след първия бокс седемкратният световен шампион се удари леко във Виталий Петров (Renault), но това бе достатъчно да повреди своето предно крило. Допълнителният стоп остави Шумахер едва седемнайсети на финала и отново проблематизира неговото завръщане във Формула 1.
В зоната на точките
За второ поредно състезание осмият Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) завърши в зоната на точките, въпреки че стартира едва седемнайсети, а челната десетка допълниха Адриан Сутил (Force India) и Ник Хайдфелд (Renautl). Единственият пилот, който избра стратегия само с едно спиране, бе Серхио Перес (Sauber), финиширал еднайсети.
За първи път от много време насам всички пилоти, които застанаха на стартовата решетка, стигнаха и до финала. Едва ли ще бъде така обаче на пистата „Силвърстоун” след две седмици, когато новата конфигурация на класическото трасе се очаква да ни направи свидетели на много по-агресивни двубои от тези във Валенсия.