Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Германия: 2:0 за Хамилтън

20.07.2008 16:20
Туит

Люис Хамилтън (McLaren) спечели втора поредна победа и оглави класирането в шампионата с аванс от четири точки спрямо втория Фелипе Маса (Ferrari). Истинската сензация на „Хокенхайм” обаче сътвори Нелсиньо Пикет, който подари първия подиум на Renault за сезона.

Започналата по твърде монотонен начин Гран при на Германия се превърна във феноменален трилър след катастрофата на Тимо Глок (Toyota) в 36-ата обиколка и последвалата поява на колата за сигурност. Категоричен лидер преди инцидента беше Люис Хамилтън, но за да спечели победата на „Хокенхайм”, британецът трябваше да изпревари последователно Ковалайнен, Маса и Пикет в рамките на последните 16 тура.

Началото

Гран при на Германия стартира без никакви изненади. Хамилтън поведе колоната с лекота, а зад него Фелипе Маса се пребори за второто място с Хейки Ковалайнен (McLaren). Зад тях челната осмица оформиха Ярно Трули (Toyota), Фернандо Алонсо (Renault), Роберт Кубица (BMW), изпреварил на старта седмия Кими Райконен (Ferrari), и Себастиан Фетел (Toro Rosso).

Предимството на Хамилтън спрямо останалите пилоти бе категорино. В рамките на 15 обиколки преднината му спрямо втория Фелипе Маса достигна цели десет секунди, които се запазиха и след първите влизания в бокса. Междувременно Ковалайнен и Кубица с лекота пазеха трета и четвърта позиция, а Кими Райконен се възползва от по-дългата си първа серия обиколки, за да прогресира до петото място.

Объркани сметки

До 36-ата обиколка крайният изход от Гран при на Германия изглеждаше напълно ясен. Тимо Глок обаче обърка сметките на всички, след като отвори прекалено последния завой, озова се в зоната за сигурност и повреди очакването на своята Toyota. Последва жестока катастрофа, от която за щастие германецът се измъкна невредим, но влизането на кола за сигурност на пистата бе неизбежно.

По традиция веднага след отварянето на питлейна водещите пилоти се отправиха към бокса за презареждане и смяна на гуми, включително и двамата представители на Ferrari, които екипът на Скудерията обслужи последователно. МcLaren обаче избра Хамилтън да остане на пистата, а Хейки Ковалайнен да посети пита.

Отговорът на Хамилтън

Веднага, след като колата за сигурност се оттегли, Хамилтън започна да трупа преднина в челото. Темпото на британеца бе прекрасно, но му бяха нужни повече от 20 секунди аванс, за да запази лидерската си позиция след предстоящото второ влизане в бокса. 17 обиколки преди финала Люис посети пита, но преднината му едва надхвърляше десет. Логично Хамилтън се смъкна назад в класирането, а McLaren бе на крачка от провала.

Във финалната част от надпреварата обаче 23-годишният британец бе неудържим. 16 обиколки преди края изпревари съотборника си Хейки Ковалайнен, който послушно, следвайки инструкциите на Рон Денис, върна газта в обратния завой. На същото място, пет тура по-късно, атакува успешно и Маса, а след още три повтори упражнението с Нелсиньо Пикет, за да излезе начело.

До финала Хамилтън без проблеми запази първата си позиция, която го прати начело в шампионата при пилотите с аванс от четири точки спрямо Фелипе Маса.

Първи подиум за Renault

Сензацията на „Хокенхайм” обаче сътвори не Люис Хамилтън, който нямаше конкуренция целия състезателен уикенд, а Нелсиньо Пикет. Бразилецът потегли от незавидната седемнайсета позиция и логично изтегли назад първия си пит. За негов късмет той се случи точно в момента, когато Тимо Глок катастрофира.

С помощта на колата за сигурност пилотът на Renault навакса огромна част от изоставането си и дори за момент оглавяваше колоната. Пикет обаче реши да не рискува евентуалния подиум и позволи на Хамилтън да го изпревари осем обиколки преди финала.

Със спечелените осем точки Пикет отговори по възможно най-добрия начин на критиките, които Фернандо Алонсо отправи към него преди старта за Голямата награда на Германия. Особено, след като испанецът прекара голяма част от състезанието, борейки се със Себастиан Фетел, за да завърши на незавидната единайсета позиция.

В зоната на точките

Трети финишира Фелипе Маса, а само на половин секунда зад него - Ник Хайдфелд. Пилотът на BMW също имаше късмет с колата за сигурност, която неутрализира огромното му изоставане в квалификациите. Неговият съотборник Роберт Кубица остана седми.

Най-разочаровани от днешната Гран при могат да бъдат двамата финландци Хейки Ковалайнен и Кими Райконен.
Ковалайнен имаше напълно реален шанс да се пребори за второто място, но заради инцидента на Глок и необходимостта да пусне пред себе си Хамилтън, завърши пети.

Неговият сънародник Кими Райконен направи серия от блестящи изпреварвания в последната серия обиколки, като само в рамките на два тура мина последователно Алонсо, Фетел и Трули. Грешките в квалификациите вчера обаче станаха причина да завърши на шеста позиция.

Последното място в зоната на точките спечели Себастиан Фетел, който прекара по-голямата част от надпреварата в непрестанни битки с Фернандо Алонсо.

Следващият старт в календара на Формула 1 е Гран при на Унгария (1-3 август). 

След финала

След финала на надпреварата стюардите наказаха Джанкарло Фисикела (Force India) с 25 секунди за неправомерно изпреварване при кола за сигурност на пистата. Така от 14-а италианецът се смъкна на 16-а позиция.

Екипът на Toyota потвърди, че Тимо Глок няма сериозни контузии, но ще прекара нощта в болницата от съображения за сигурност.

Коментари
comments powered by Disqus