Люис Хамилтън спечели Гран при на Германия благодарение на прекрасната стратегия, която екипът на McLaren избра. Фернандо Алонсо (Ferrari) и Марк Уебър (Red Bull) допълниха другите две места на подиума.
С втората си победа за сезона британецът излезе на трета позиция в класирането при пилотите. Убедителен лидер продължава да бъде Себастиан Фетел (Red Bull), който в последната обиколка изпревари Фелипе Маса (Ferrari) за четвъртото място.
Ключовите моменти
След петъчните свободни тренировки Люис Хамилтън коментира, че неговият екип няма как да спори с Red Bull, защото разликата в темпото между автомобилите на двата тима е близо секунда. В квалификациите обаче, с феноменален сектор едно, Хамилтън се пребори за второто място на стартовата решетка, а днес изпревари Фернандо Алонсо и Марк Уебър в битката за Голямата награда на Германия.
Два ключови момента определиха победата на Хамилтън. Първият дойде при загасването на червените светлини, когато британецът атакува потеглилия от полпозишън Марк Уебър и оглави класирането. Другият решителен момент бе след вторите спирания в бокса. Преди тях австралиецът си бе върнал лидерската позиция благодарение на по-късата първа серия. Хамилтън обаче направи по-чист второ спиране и след една страхотна атака във втори и трети завой сломи съпротивата на Уебър. Алонсо също излезе пред британеца благодарение на отложения с една обиколка втори стоп, но Люис се справи с него по идентичен начин, за да оглави класирането и да спечели втората си победа за сезона след Гран при на Китай.
Отличната стратегия и прекрасните атаки на Хамилтън срещу Уебър и Алонсо определено зарадваха Рон Денис, който бе в бокса на McLaren. За негово съжаление обаче вторият пилот на британския тим не завърши надпреварата. Дженсън Бътън потегли ужасяващо и в края на първата обиколка се движеше десети. Въпреки това бившият световен шампион демонстрира сериозен прогрес в хода на състезанието и имаше реален шанс за място в топ 5, но отпадна заради повреда в хидравликата.
В битката за подиума
Малко не достигна на Фернандо Алонсо да се пребори за втората си поредна победа, но стратегията на Хамилтън проработи по-добре, а и британецът се справяше по-успешно със загряването на гумите веднага след излизането от бокса. И второто място обаче е успех за двукратният световен шампион, особено след като той бе принуден да паркира своя автомобил веднага след финала и да се качи върху този на Марк Уебър, за да стигне до подиума. Причината за тази куриозна ситуация бе напълно изпразнения резервоар на Алонсо, което може да му създаде проблеми с оглед изискванията на ФИА за задължителната проба след всеки финал.
Марк Уебър трябваше да преглътне поредното разочарование, независимо от това че завърши пред своя съотборник Себастиан Фетел. Въпреки че австралиецът изтърва първото място още на старта, той поведе колоната след първите спирания. При втория бокс обаче механиците на Red Bull не бяха на ниво и той в крайна сметка остана зад Алонсо и Хамилтън.
Финалният бокс пък даде четвъртото място на Себастиан Фетел. Германецът водеше много оспорван двубой с Алонсо за третата позиция в първата част от надпреварата, но се завъртя в деветата обиколка, което в крайна сметка го остави извън битката за победата. За капак на всичко и Фелипе Маса се озова пред него, като двамата спореха до последно за четвъртото място и влязоха в бокса, за да сложат задължителните медиум гуми едва във финалната обиколка. Там механиците на Red Bull направиха това, което Фетел не можа в последната третина от надпреварата, и го изведоха на питлейна преди Маса, завършил в крайна сметка на пета позиция.
В зоната на точките
Поредното безгрешно състезание за Нико Розберг завърши със седмо място на финала. Не такава обаче бе Гран при на Германия за неговия съотборник в екипа на Mercedes Михаел Шумахер. Седемкратният световен шампион се движеше с темпото на Нико в първата фаза от надпреварата, но 24 обиколки след старта се завъртя на десетия завой и се смъкна на десета позиция. В крайна сметка обаче Шумахер стигна до финала осми след поредните епични битки с Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) и Виталий Петров (Renault). Пред двамата пилоти на Mercedes завърши Адриан Сутил, което е и най-доброто постижение на Force Indiа от началото на сезона.
Камуи Кобаяши за пореден път демонстрира отличното темпо, което болидът на Sauber поддържа в дълги серии обиколки и благодарение на стратегията си с две спирания в бокса прогресира от седемнайсета до девета позиция. В зоната на точките място намери още Виталий Петров, докато неговият съотборник Ник Хайдфелд отпадна след контакт със Себастиен Буеми в единайсетата обиколка.
За първи път Себастиан Фетел не завърши на подиума през този сезон. За първи път разликите между първите трима бяха толкова малки на финала. Дали тази тенденция ще се запази и в следващия кръг, ще разберем само след седмица в Гран при на Унгария.