Нико Розберг спечели домашната си Гран при и четвъртата победа за сезона. Съотборникът му в екипа на Mercedes Люис Хамилтън завърши трети, въпреки че стартира от незавидната 20-а позиция, а вторият Валтери Ботас (Williams) се качи за трети пореден път на подиума.
Въпреки че ФИА забрани използването на FRIC системи, Mercedes продължи да доминира във Формула 1. Нико Розберг потегли от полпозишън, с лекота се откъсна пред единствения си преследвач Валтери Ботас още в самото начало и спечели Гран при на Германия с 20 секунди преднина. Германецът дори си позволи лукса да направи само две спирания в бокса, което не бе по силите на повечето състезатели.
Съотборникът му Люис Хамилтън трябваше да работи много по-здраво, за да стигне до третата позиция. Световният шампион за 2008 г. потегли 20-и заради катастрофата в квалификацията и бе непрестанно в трафика. При една от атаките си Хамилтън дори удари леко Дженсън Бътън (McLaren), при което пострада предното му крило, и въпреки това той се пребори за последното място на подиума.
Десетина обиколки преди края дори изглеждаше възможно Хамилтън да стигне до втората позиция, тъй като темпото му бе значително по-добро от това на Ботас. Меките гуми на британеца обаче нямаха нужния ресурс, за да го доближат достатъчно и той трябваше да се примири с третото място. То донесе петнайсет точки на Хамилтън, докато с победата си на "Хокенхайм" Розберг спечели 25 и се откъсна на 14 в челото на шампионата.
Валтери Ботас се качи за трети пореден път на подиума, което не е изненада с оглед потенциала на финландеца. Огромна изненада обаче бе фактът, че неговият Williams влезе само два пъти в бокса, като при последния си стинт Ботас завъртя впечатляващите 27 обиколки. В началото на сезона пазенето на гумите бе най-големият проблем за британския тим, докато в средата му е едно от скритите оръжия на Williams, така че първата победа за годината е единствено въпрос на време.
Съотборникът на Ботас Фелипе Маса не можа да се възползва от отличния автомобил на Williams, след като още на първи завой удари Кевин Магнусен (McLaren) и отпадна след няколко преобръщания по таван. Това отвори път на Себастиан Фетел (Red Bull) към четвъртото място и той се възползва от него въпреки съпротивата от страна на Фернандо Алонсо (Ferrari) и Даниел Рикардо (Red Bull), които завършиха пети и шести.
Нико Хюлкенберг показа за пореден път, че автомобилът на Force India пази добре гумите и благодарение на стратегията си с два стопа стигна до седмата позиция. На повече от 20 секунди зад него завърши Бътън, който бе принуден да направи трето спиране малко преди края. Съотборникът му Кевин Магнусен все пак намери място в зоната на точките въпреки катастрофата с Маса и дори се пребори със Серхио Перес (Force India) за десетата позиция.
Кими Райконен (Ferrari) нямаше този късмет. Алтернативната стратегия на финландеца, който стартира с по-твърдите гуми, не проработи и той остана едва единайсети на финала. Двамата пилоти на Toro Rosso също не спечелиха точки. Жарн-Ерик Верн остана едва тринайсети, след като бе наказан заради напускане на очертанията на пистата, а Даниил Квят паркира своя горящ автомобил на шести завой заради повреда в задвижващата система. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.
Следващият кръг от Формула 1 е само след седмица в Унгария.