Фернандо Алонсо получи първото място на Фелипе Маса с неуспешно прикрити заповеди от бокса на Скудерията.
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо стигна до спорна победа в Гран при на Германия, а неговият съотборник Фелипе Маса направи успеха на Ferrari двоен.
Очакваното голямо завръщане на Скудерията се осъществи с тотална доминация над техните конкуренти, но това остана на заден план. На "Хокенхайм" Маса поведе по прекрасен начин от трето място на старта, но в 49-ата обиколка беше накаран "тактично" от бокса да отстъпи категоричната си лидерска позиция на Алонсо. Отборните заповеди във Формула 1 са забранени. Това е втората победа на Ferrari и Алонсо за сезона след двойния успех в Бахрейн.
Последното място на подиума зае пилотът на Red Bull Себастиан Фетел, който призна пълното надмощие на "черните кончета" в състезанието. Пилотите на McLaren Люис Хамилтън и Дженсън Бътън изкараха Гран при на Германия в пестеливо темпо и допълниха първата петица. В зоната на точките се класираха още Марк Уебър (Red Bull), след който всички бяха изпреварени с обиколка от победителя, Роберт Кубица (Renault), германското дуо на Mercedes Нико Розберг и Михаел Шумахер и Виталий Петров (Renault).
Себастиан Фетел потегли от полпозишън, но го направи по възможно най-лошия начин. Той се опита да блокира атаката на втория Алонсо, с което изцяло освободи идеалната траектория по правата пред третия Маса. Бразилецът се възползва максимално от ситуацията и излезе като лидер след първия завой. Съотборникът му във Ferrari също изпревари Фетел и така пилотите на тима поведоха в надпреварата.
Веднага след първия завой Люис Хамилтън атакува успешно Марк Уебър и излезе на четвърта позиция. Михаел Шумахер също стартира добре и до края на първата обиколка прогресира от 11-о до 8-о място.
Назад в колоната Хайме Алгерсуари спря късно за първия завой и се вряза отзад в своя съотборник Себастиен Буеми. Двамата пилоти на Toro Rosso трябваше да минат през бокса съответно за смяна на предно крило и заден спойлер, но швейцарецът не успя да продължи състезанието.
Маса започна да трупа лек аванс и напредна до 1.5 сек. спрямо Алонсо и на 3.5 сек. от Фетел. Зад тях се движеха Хамилтън, Уебър, Бътън, Кубица, Шумахер, Розберг и Камуи Кобаяши (Sauber).
В 13-ата обиколка Фетел първи от лидерите смени меките си гуми с твърди и се върна на пистата пред Кубица. Алонсо направи същото в следващия тур, а лидерът Маса изкача с още една обиколка и остави Бътън като временен водач.
След връщането си на пистата бразилецът беше доста нестабилен, което позволи на Алонсо да го доближи. От своя страна испанецът вече трябваше да внимава за намиращия се на по-малко от секунда зад него Фетел.
В 21-ата обиколка Алонсо и Маса започнаха сериозната си битка за първото място, като няколко пъти бяха много близо до удар помежду си. Испанецът беше видимо по-бърз от съотборника си, но така и не успя да пробие агресивната му защита.
Късното спиране на Бътън в 23-ата обиколка му донесе изкачване на пета позиция точно зад съотборника му Хамилтън.
След първите спирания на лидерите в бокса Маса остана начело, следван от Алонсо, а единствената промяна беше вече в петата позиция на Бътън пред Уебър, спечелена с изнесеното по-късно спиране в бокса. Със съшата тактика Розберг изпревари Шумахер и се придвижи до десетото място.
Моментът на "истината"
В следващите обиколки пилотите в челото отново попаднаха в трафик, а разликите между тях не позволяваха директни битки за позиции. Алонсо постепенно се приближи на 2.5 сек. до Маса и тогава се случи най-запомнящото се в състезанието.
В 49-ата обиколка състезателният инженер на бразилеца Роб Смедли подаде интересни инструкции по радиото към своя пилот: „Алонсо-е-по-бърз-от-теб. Разбра-ли-това-съобщение?“. Устно потвърждение от страна на Маса не последва, но то дойде секунди по-късно, когато той демонстративно намали при ускорението на правата след излизането от обратния шести завой и пропусна Алонсо пред себе си.
Веднага след това от бокса на Скудерията Смедли утеши бразилеца с репликата „Ти си добро момче, съжалявам“ и му нареди да се движи близо до своя съотборник, който вече и (не)официално е номер 1 в екипа от Маранело.
Ситуацията, която от Ferrari не испяха да замаскират достатъчно, силно напомня на тази от Гран при на Австрия през 2002 г. Тогава Рубенс Барикело изпълни нареждането от тим шефа на екипа и настоящ президент на ФИА Жан Тод да намали преди финала и да предостави победата си на Михаел Шумахер. Точно заради този случай по-късно беше въведена забраната на отборните заповеди, които засягат крайния изход на Гран при.
След отстъпването на първата позиция, карането на Маса стана видимо демотивирано и той изостана на 3.5 сек. спрямо новия лидер в състезанието и беше догонен от третия Фетел. Въпреки това представителят на домакините не успя да атакува бразилеца и остана на трета позиция до края.
Фернандо Алонсо триумфално премина финала като победител под поздравленията от бокса на Ferrari, но на награждаването не получи аплодисменти от публиката. Зрителите на „Хокенхайм“ запазиха ръкоплясканията си само за своя любимец Фетел, а от подиума им отвръщаше разочарования поглед на оказалия се втори в надпреварата Маса.
На фона на скандала около Red Bull и фаворизирането на Себастиан Фетел пред Марк Уебър на „Силвърстоун“, задаващата се буря от Маранело изглежда далеч по-опасна.
След състезанието в Германия няма промяна в челото на временното класиране при пилотите. Хамилтън остава начело с актив от 157 точки, следван от Бътън (143 т.) и изравнилите се на третото място Уебър и Фетел с по 136. С победата си Алонсо остава пети, но съкрати аванса на световния шампион за 2008 г. на 34 т.
drago
Не знам но заповедите от бокса са ЗАБРАНЕНИ!
savov
Carvuli kakto vinagi sa si ei!
адолф
Никакъв позор ,това са отборни правила . Маса няма шанс за титлата , нормално е да пусне Алонсо , а това че го направи демонстративно си е за негова сметка.
drago
Позор за Ферари !!!