Адриан Сутил бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Германия, единайсети кръг за сезон 2010 във Формула 1. Пилотът на Force India регистрира най-добрата си обиколка в самия край на сесията, когато състезателната линия изсъхна и времената започнаха драстично да се подобряват.
Фелипе Маса (Ferrari) завърши с второ време, а Дженсън Бътън – с трето. Съотборникът на британеца в екипа на McLaren Люис Хамилтън напусна преждевременно тренировката, след като 20 минути преди края й се завъртя на трети завой и се удари в предпазните заграждения.
„Хокенхайм” бе изцяло мокра в началото на сесията, но постепенно условията на пистата се подобряваха. Въпреки това първата тренировка за Гран при на Германия се оказа изключително трудна за голяма част от пилотите заради хлъзгавото трасе, предизвикало множество завъртания. Фелипе Маса бе един от най-активните по този показател, като бразилецът направи поне пет излизания от пистата, но в крайна сметка във финалните секунди се пребори за второто място, макар и с повече от секунда пасив спрямо лидера. Дженсън Бътън също се оплакваше от поведението на своя автомобил, но в крайна сметка намери място в челната тройка, отново с интермедиа гумите, и отново в края на тренировката.
Рубенс Барикело (Williams) се завъртя подобно на Хамилтън в трети завой, но когато трасето все още бе изцяло мокро. Това обаче не се отрази върху крайния му резултат, извел го на четвърта позиция, само с една хилядна аванс спрямо Виталий Петров (Renault). Руснакът бе един от първите, които се възползваха от изсъхналата състезателна линия в края на тренировката, като той дори записа и най-бърз първи сектор, но в крайна сметка не можа да подобри времето на Сутил, а впоследствие бе измесетн от второ на пето място.
Челната десетка в неофициалното класиране допълниха Нико Розберг (Mercedes), Себастиен Буеми (Toro Rosso), Нико Хюлкенберг (Williams), Витантонио Лиуци (Force India) и Педро де ла Роса. Резултатите от тази тренировка обаче не са показателни за разпределението на силите, тъй като условията на трасето се променяха буквално с всяка изминала минута. Михаел Шумахер (Mercedes), например, излезе в края на сесията с износени гуми за мокро, за да може неговият тим да тества как работи задното му крило, след като имаше проблеми по-рано с него, и остана едва 23-и.
Втората тренировка започва в 15:00 българско време.