Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Индия: Четири поредни за Фетел

28.10.2012 12:50
Туит

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели четвърта поредна победа и увеличи на 13 точки аванса си в шампионата спрямо втория в Индия Фернандо Алонсо (Ferrari). Проблем с KERS остави Марк Уебър (Red Bull) трети.

Люис Хамилтън (McLaren) позволи да бъде изпреварен на старта от съотборника си Дженсън Бътън и Алонсо, но в крайна сметка се добра до четвъртото място, като в края на надпреварата дори имаше възможност да притиска Уебър.

Фетел начело, Алонсо в спор за второто място

Пистата „Буд Интернешънъл” е обичана от пилотите, но за съжаление бе арена на може би най-скучното състезание от началото на сезона. Себастиан Фетел стартира от полпозишън и с лекота запази първата си позиция при загасването на червените светлини, като в нито един момент не срещна съпротива от останалите състезатели. За това му помогна и фактът, че хард и софт гумите в Индия показаха изненадваща издръжливост и позволиха на пилотите да изкарат цялата състезателна дистанция от 60 обиколки само с едно спиране.

Докато за Фетел първата позиция бе сравнително лесна, то за Алонсо второто място бе резултат на много усилия. Испанецът реагира добре на старта и благодарение на отличната скорост, която F2012 показа на правата преди завой четири, мина пред двамата пилоти на McLaren на старта. По този начин той излезе от пето на трето място и започна да преследва Уебър въпреки ограниченията на своя автомобил във втори и трети сектор.

Двайсетина обиколки преди старта изглеждаше, че Уебър няма да има проблеми с второто място, въпреки че трябваше да направи по-дълъг втори стинт. Австралиецът обаче остана без KERS за финалната третина на състезанието, което позволи на Алонсо да стопи с лекота двусекундния му аванс, а впоследствие – да го изпревари в DRS зоната. По този начин двукратният световен шампион ограничи в максимална степен загубите от Гран при на Индия и изостава само с 13 точки спрямо Фетел в шампионата три кръга преди края на сезона.

McLaren и Lotus останаха в сянка

Четвърти на „Буд” завърши Люис Хамилтън, който загуби две позиции още на старта, но пък изпревари Бътън в шестата обиколка и в края на състезанието бе най-бързият пилот. Любопитното е, че британецът вдигна драстично темпото след влизането в бокса, когато бяха сменени не само гумите му, но и волана на MP4-27.  Съотборникът му Дженсън Бътън пък имаше проблеми с меките сликове и трябваше да се задоволи с петата позиция, въпреки че в края на състезанието записа най-бързата обиколка.

Фелипе Маса (Ferrari) и Кими Райконен (Lotus) рядко попадаха в центъра на обективите, но пък направиха интересна битка за шестото място. Нейният апогей бе при спиранията в боксовете, тъй като когато бразилецът излезе от питлейна с новите гуми, Кими получи възможност да го изпревари, защото неговите вече бяха достигнали работна температура. В DRS зоната обаче Маса си върна шестата позиция и я запази до финала, въпреки че накрая остана с празен резервоар.

В зоната на точките. И извън нея...

Нико Хюлкенберг, който вероятно догодина ще кара за Sauber, изведе Force India в домашното състезание на тима до осмото място. Стратегията на Ромен Грожан (Lotus) пък с меки гуми на старта и твърди за втория финален стинт му позволи да прогресира само до деветата позиция. Важното за французинът обаче е, че той се опази от инциденти в първата обиколка, което не може да се каже за Михаел Шумахер (Mercedes). Германецът спука гума и трябваше да влиза в бокса още след първия тур, а впоследствие дори и не завърши състезанието.

Гран при на Индия се превърна в пълен кошмар за екипа на Mercedes, който в трето поредно състезание остана извън точките, тъй като Бруно Сена (Williams) изпревари осем обиколки преди края Нико Розберг в спора за десетото място. Добрата новина за Рос Браун поне е, че и Sauber записа нула. Серхио Перес, който единствен планираше стратегия с два стопа, спука гума след контакт с Даниел Рикардо (Toro Rosso) в двайсетата обиколка и впоследствие отпадна, а Камуи Кобаяши завърши едва четиринайсети.

С четвъртата си поредна победа и общо пета за сезона Себастиан Фетел направи категорична заявка за трета шампионска титла. До края на сезона обаче остават все още три старта, като първият от тях е след по-малко от седмица в Абу Даби.

Коментари
comments powered by Disqus