Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Гран при на Испания: Фетел нанесе четвъртия си удар

22.05.2011 16:26
Туит

Себастиан Фетел (Red Bull) спечели четвъртата си победа за сезона, а само на шест десети зад него завърши Люис Хамилтън (McLaren). Дженсън Бътън (McLaren) допълни подиума, въпреки че загуби цели пет места на старта.

Спечелилият полпозишън Марк Уебър отново не можа да се възползва от отличния автомобил на Red Bull и финишира на четвърта позиция. Въпреки че в първата серия обиколки бе начело, Фернандо Алонсо и Ferrari останаха пети в крайното класиране на испанската Гран при.

За радост на всички испанци

Фетел потегли прекрасно при загасването на червените светлини и получи възможност да атакува стартиралия от полпозишън Марк Уебър, но от битката между двамата пилоти на Red Bull се възползва Фернандо Алонсо. Испанецът бе едва четвърти на стартовата решетка, но с прекрасна атака на правата си гарантира челната позиция още на първия завой.

Темпото на Алонсо категорично бе по-слабо от това на втория Фетел, но до края на първата серия обиколки пилотът на Ferrari оглавяваше класирането. След влизанията в бокса обаче бе ред на Люис Хамилтън да излезе начело, тъй като автомобилът на McLaren се представяше отлично с мекия комплект гуми и му позволи да остане дванайсет обиколки на пистата, което бе и най-дългата серия за водещите пилоти в началото на състезанието.

Отново на върха

В този момент изгледаше напълно възможно McLaren и Хамилтън най-накрая да сложат точка на доминацията, която Red Bull демонстрираше от самото начало на състезателния уикенд в Барселона. След третите спирания обаче Фетел отново се озова в челото и поведе парада.

Предимството му спрямо втория Хамилтън не бе голямо, но се оказа достатъчно, за да може световният шампион да спечели четвъртата си победа за сезона въпреки проблемите, които имаше с KERS системата си във втората половина на надпреварата. Шест десети пък не достигнаха на Люис да се поздрави с крайния успех, но и второто място е прекрасен резултат за него с оглед на очакваната двойна победа за Red Bull.

Битката за челната тройка

Тя не дойде главно заради слабия старт на Марк Уебър, който влезе трети в първия завой, а след първите спирания в бокса загуби и още едно място от Люис Хамилтън. Във втората фаза на надпреварата пък австралиецът натрупа сериозен пасив при опитите си да мине пред Фернандо Алонсо и в крайна сметка остана четвърти на финала.

Пред него завърши Дженсън Бътън, който започна кошмарно испанската Гран при. Британецът се забави на старта и от пета се озова на десета позиция. Мекият му стил на каране обаче направи възможна стратегията само с три спирания в бокса, която в крайна сметка го качи на последното място на подиума.

Екипът на Ferrari трябваше да преглътне поредното разочарование днес. Фернандо Алонсо имаше възможност да води колоната в домашното си състезание, но темпото му спадна драстично с твърдите гуми, които той използваше за последните си две серии и в крайна сметка завърши пети, на цяла обиколка зад победителя Фетел. Фелипе Маса пък отпадна шест тура преди края, след като излетя от пистата в шести завой. Неговата грешка обаче бе провокирана от повреда в трансмисията на F150th Italia. Преди това бразилецът се движеше осми.

В зоната на точките

Шестото място през цялото състезание си оспорваха двамата пилоти на Mercedes Михаел Шумахер и Нико Розберг, като в крайна сметка седемкратният световен шампион най-накрая успя да се пребори със своя съотборник. Осми завърши Ник Хайдфелд (Renault), въпреки че потегли последен заради това, че автомобилът му се запали в събота сутрин. Германецът потегли с твърдия комплект гуми и бе изключително бърз във втората половина на надпреварата благодарение на новите меки, като на финала дори имаше шанс да се доближи до седмия Нико Розберг.

Пилотите на Sauber се възползваха от новия аеродинамичен пакет на C30 и допълниха челната десетка. За деветия Сехио Перес това бе първо класиране в зоната на точките, а за десетия Камуи Кобаяши – пето поредно. Екипът на Williams пък продължи с лошата си серия и продължава да бъде с нулев точков актив. Още при първите спирания механиците на Рубенс Барикело се забавиха и той в крайна сметка остана седемнайсети на финала, а Пастор Малдонадо завърши на две места пред него.

С четвъртата си победа за сезона Фетел се откъсна на цели 41 точки пред втория Люис Хамилтън в класирането при пилотите. Само след седмица обаче британецът ще има възможност за ответен удар в Гран при на Монако.

Коментари
comments powered by Disqus